Suche

Informacje prasowe
udostepnij

Bosch i Mercedes-Benz rozpoczynają w San José, w Kalifornii, pilotażowy projekt zautomatyzowanej usługi przewozowej

  • Bosch i Mercedes-Benz mają nadzieję, że pilotażowy projekt dotyczący zautomatyzowanej usługi przewozowej dostarczy dodatkowych informacji dla rozwoju zautomatyzowanej jazdy
  • Zautomatyzowane Mercedesy klasy S wyposażone w system jazdy i oprogramowanie własne i Bosch zapewniają komunikację między West San José, a centrum miasta
  • Bosch dostarcza komponenty do zautomatyzowanej jazdy miejskiej, które zostają określone przez alians obu firm
  • Platforma flotowa Daimler Mobility AG umożliwia partnerom prowadzącym usługi wspólnych przejazdów bezproblemową ich integrację z pojazdami bez kierowców
  • Infrastruktura miejska San José wykorzystywana jest w celu poprawienia bezpieczeństwa jazdy, płynności ruchu i wpływu na środowisko
Łukasz Kałucki

Łukasz Kałucki >

X

Wspólny projekt Bosch i Mercedes-Benz dotyczący zautomatyzowanej jazdy miejskiej wszedł teraz w nowy etap. Usługa współdzielenia przejazdów zautomatyzowanymi Mercedesami klasy S, która bazuje na aplikacji, została uruchomiona w San José, w Dolinie Krzemowej. Monitorowane przez kierowcę bezpieczeństwa samochody kursują między West San José i centrum, wzdłuż ulic San Carlos Street i Stevens Creek Boulevard. Usługa będzie początkowo dostępna dla wybranej grupy użytkowników. Będą oni korzystać z aplikacji opracowanej przez Daimler Mobility AG, aby zarezerwować przejazd zautomatyzowanymi Mercedesami klasy S z określonego punktu odbioru do miejsca docelowego. Przedstawiciele Bosch i Mercedes-Benz mają nadzieję, że ten test dostarczy cennych spostrzeżeń dotyczących dalszego rozwijania zautomatyzowanego systemu jazdy na poziomie 4 i 5 według SAE. Partnerzy liczą na pozyskanie dalszych informacji dotyczących tego, w jaki sposób zautomatyzowane samochody mogą zostać zintegrowane z intermodalnym systemem mobilności, który obejmuje również lokalny transport publiczny i wspólne użytkowanie pojazdów.

Bosch, Mercedes-Benz, San José – partnerzy dla przyszłości mobilności

San José było pierwszym miastem w USA, które w połowie 2017 r. zaprosiło prywatne firmy do przeprowadzenia praktycznych testów zautomatyzowanej jazdy i przeanalizowania rosnących wyzwań w ruchu drogowym. Szczególnie w zatłoczonym ruchu miejskim, zautomatyzowane samochody monitorujące otoczenie w zasięgu 360 stopni mogą potencjalnie zwiększyć bezpieczeństwo, a ich płynny styl jazdy może poprawić przepustowość ruchu.

Chcemy dowiedzieć się więcej o tym, w jaki sposób zautomatyzowane pojazdy mogą pomóc miastu w tym, aby ruch stał się płynniejszy i bezpieczniejszy, oraz jak uczynić mobilność bardziej dostępną, zrównoważoną i zintegrowaną. Projekt Mercedes-Benz i Bosch wpisuje się w rozległy cel San José, jakim jest stworzenie inteligentnego miasta. Pomoże nam również opracować wytyczne dotyczące postępowania z nowymi technologiami i przygotować się na system ruchu w przyszłości

mówi Dolan Beckel, dyrektor ds. innowacji obywatelskich w San José

Jeśli zautomatyzowane jazdy mają stać się codziennością, technika musi działać niezawodnie i bezpiecznie. Dlatego potrzebne są testy, takie jak nasz pilotażowy projekt w San José

mówi dr Michael Fausten, główny inżynier ds. miejskiej jazdy zautomatyzowanej w Robert Bosch GmbH

Nie tylko zautomatyzowane pojazdy muszą się sprawdzić. Potrzebujemy również przekonania, że pasują do mobilności w mieście. Oba te zagadnienia możemy przetestować w San José

mówi dr Uwe Keller, szef zespołu zajmującego się projektem autonomicznej jazdy w Mercedes-Benz AG.

Od sierpnia do listopada przedstawiciele projektu i miasta San José omawiali projekt z wieloma organizacjami społecznymi, analizując jego cele z grupami biznesowymi i mieszkańcami. Twórcy projektu zademonstrowali technologię zastosowaną w pojazdach, wyjaśnili poziomy redundancji bezpieczeństwa zaimplementowane w projekt i przyjęli sugestie dotyczące przyszłych zastosowań.

Bosch i Mercedes-Benz współpracują w Stanach Zjednoczonych i Europie

Od około dwóch i pół roku firmy Bosch i Mercedes-Benz pracują razem nad rozwiązaniami do zautomatyzowanej jazdy w miastach. Ich wspólnym celem jest osiągnięcie poziomu 4/5 wg SAE dla w pełni autonomicznych pojazdów poruszających się bez kierowcy, w tym stworzenie oprogramowania do zarządzania pojazdami. Projekt nie skupia się na prototypach. Zamiast tego firmy chcą opracować gotowy do produkcji system, który można zintegrować w różnych typach i modelach pojazdów. W pracach nad oprogramowaniem do kontroli ruchu pojazdów, partnerzy celowo nie zdają się wyłącznie na sztuczną inteligencję i zwiększanie przebiegów jazd testowych. Inżynierowie korzystają bardziej z symulacji i specjalnych odcinków testowych, aby konkretnie reagować na sytuacje, które bardzo rzadko występują w ruchu drogowym. W tym celu inżynierowie z centrum testowania i technologii w Immendingen w Niemczech mogą wykorzystywać poligon doświadczalny o powierzchni 100 000 metrów kwadratowych, zaprojektowany specjalnie do testowania zautomatyzowanej jazdy. Na poligonie można odtwarzać złożone sytuacje w ruchu drogowym niezwykle dokładnie i tak często, jak to potrzebne. Dla Bosch i Mercedes-Benz dokładność i bezpieczeństwo są priorytetami. Alians obu firm nie koncentruje się wyłącznie na USA, tamtejszych drogach i warunkach pogodowych. Podczas gdy jedna część zespołu ma siedzibę w mieście Sunnyvale, znajdującym się w Dolinie Krzemowej między San José i San Francisco, druga część, składająca się z inżynierów z obu firm, pracuje w okolicach Stuttgartu.

Alians wykorzystuje krótkie ścieżki decyzyjne i bezpośrednią komunikację

Pracownicy Bosch i Mercedes-Benz dzielą tę samą przestrzeń biurową w obu siedzibach. Zapewnia to krótkie ścieżki decyzyjne i szybką komunikację między stanowiskami pracy. W każdej chwili pracownicy mogą korzystać z wiedzy i doświadczenia swoich kolegów w spółkach macierzystych. Know-how firmy Bosch, w takich obszarach jak czujniki, jednostki sterujące, systemy sterowania i układy hamulcowe, a nawet całe podsystemy w samochodzie, uzupełnia wieloletnie doświadczenie Mercedes-Benz w zakresie integracji systemów i zabudowy w pojazdach.

Platforma umożliwia włączenie zautomatyzowanych pojazdów do flot taksówek

Specjalnie dla pilotażowego projektu zautomatyzowanej usługi przewozowej, firmy Bosch i Mercedes-Benz podjęły współpracę z kolejnym partnerem - Daimler Mobility AG – który opracowuje i testuje platformę flotową. Umożliwia to potencjalnym partnerom prowadzącym usługi wspólnych przejazdów (tzw. ride-hailing) bezproblemową integrację pojazdów (Mercedes-Benz) bez kierowców z ich ofertą usług. Platforma zarządza zarówno samochodami autonomicznymi, jak i konwencjonalnymi (z kierowcami), w tym obsługą i serwisowaniem. Usługa mobilności oparta na aplikacji dla konwencjonalnych pojazdów Mercedes-Benz została uruchomiona w Bay Area w San Francisco jesienią 2019 r. Usługa jest dostępna również w Berlinie.

W Polsce Grupa Bosch jest obecna od 1992 roku. Reprezentują ją cztery spółki: Robert Bosch; Bosch Rexroth; BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego i sia Abrasives Polska. Bosch prowadzi w Polsce działalność w pięciu lokalizacjach: Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Rzeszowie i Goleniowie i zatrudnia 9 580 pracowników (zgodnie ze stanem na 31.12.2023). W 2023 roku Grupa Bosch w Polsce wygenerowała obrót ze sprzedaży na rynku krajowym w wysokości 8 mld zł (zgodnie ze wstępnymi wynikami finansowymi, luty 2024). Firma od lat jest doceniania w niezależnych rankingach i nagradzana wyróżnieniami w Polsce za swoją wyjątkową kulturę korporacyjną, warunki pracy i możliwości rozwoju, jakie oferuje pracownikom.

Więcej: www.bosch.pl, www.bosch-prasa.pl, www.facebook.com/BoschPolska

Grupa Bosch jest wiodącym globalnym dostawcą technologii i usług. Zatrudnia około 427 600 pracowników na całym świecie (na dzień 31.12.2023). W 2023 roku firma wygenerowała na świecie obrót w wysokości 91,6 mld euro (zgodnie ze wstępnymi wynikami finansowymi, luty 2024). Bosch prowadzi działalność w czterech sektorach: Mobility, Industrial Technology, Consumer Goods oraz Energy and Building Technology. Jako wiodące przedsiębiorstwo IoT, firma oferuje innowacyjne rozwiązania dla inteligentnych domów, Przemysłu 4.0 i zintegrowanej w sieci mobilności. Bosch dąży do tego, aby mobilność była zrównoważona, bezpieczna i fascynująca. Wykorzystuje swoją wiedzę w zakresie czujników, oprogramowania i usług, a także własną chmurę IoT, aby oferować klientom połączone rozwiązania z jednego źródła. Strategicznym celem Grupy Bosch jest ułatwianie życia poprzez produkty i rozwiązania, wyposażone w sztuczną inteligencję (AI), albo opracowane lub wyprodukowane z jej pomocą. Bosch tworzy technologię, która jest „bliżej nas”. Grupę reprezentuje spółka Robert Bosch GmbH oraz ok. 470 spółek zależnych i regionalnych w ponad 60 krajach. Z uwzględnieniem dystrybutorów i partnerów serwisowych, Bosch prowadzi sprzedaż, produkcję i działalność badawczo-rozwojową niemal we wszystkich krajach świata. Podstawą rozwoju przedsiębiorstwa jest innowacyjność. Firma zatrudnia około 90 000 pracowników w działach badań i rozwoju w 136 ośrodkach R&D na całym świecie, w tym ponad 48 000 ekspertów IT.

Więcej imformacji: www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPress

pobierz

Wciąż czegoś szukasz?