Suche

Informacje prasowe
udostepnij

Czujniki temperatury spalin i czujniki tlenku azotu uzupełniają ofertę Bosch dla warsztatów

Szeroka gama produktów przyczyniających się do oczyszczania spalin, dostępna z jednego źródła

  • Nowość w ofercie warsztatowej Bosch: czujniki temperatury spalin i czujniki tlenku azotu
  • Pięć różnych czujników spalin Bosch w jakości OE
  • Niezawodny monitoring pod kątem zgodności z obowiązującymi nor-mami emisji
Łukasz Kałucki

Łukasz Kałucki >

X

Różne czujniki instalowane obecnie w układach wylotowych nowoczesnych samochodów osobowych i ciężarowych monitorują skład spalin z najwyższą pre-cyzją. W ten sposób wnoszą istotny wkład w zachowanie ustawowych limitów emisji oraz przepisów dotyczących diagnostyki pokładowej OBD. Dlatego tak ważna jest wymiana uszkodzonych lub zużytych czujników. Oferta Bosch, obejmująca sondy lambda, czujniki cząstek stałych i czujniki różnicy ciśnienia, została teraz uzupełniona o czujniki temperatury spalin oraz - zupełnie nowe - czujniki tlenku azotu, przeznaczone do większości pojazdów na rynku europej-skim. Wraz z systemem oczyszczania spalin Denoxtronic warsztaty mają więc do dyspozycji szeroką gamę komponentów w jakości OE do ograniczania emisji spalin.

Pięć czujników spalin pomaga w przestrzeganiu limitów emisji

Niezawodny pomiar składu spalin to podstawa efektywnego ich oczyszczania. W tym celu nowoczesne samochody osobowe i ciężarowe są wyposażane nawet w pięć różnych czujników instalowanych w układzie wylotowym. Wszystkie te czujniki są zintegrowane z systemem diagnostycznym OBD i w przypadku jakichkolwiek usterek można je łatwo zidentyfikować oraz sprawdzić za pomocą testera, takiego jak na przykład Bosch KTS. W razie uszkodzenia można je łatwo i szybko wymienić.

Czujniki tlenku azotu

Coraz więcej samochodów osobowych z silnikiem Diesla, a także coraz większa liczba lekkich i ciężkich pojazdów użytkowych jest wyposażonych w czujniki tlenku azotu. Czujniki te, za pomocą szczególnie wytrzymałego i odpornego na ciepło elementu ceramicznego, mierzą koncentrację tlenku azotu (NOx) za ka-talizatorem SCR. Niektóre typy silników mają drugi czujnik tlenku azotu zainstalowany przed katalizatorem. Czujniki te regulują ilość mocznika (AdBlue), który jest wtryskiwany w celu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) dla zmniejszenia emisji NOx. Ponadto monitorują podzespoły układu SCR. Ze względu na to, że technologia SCR jest coraz częściej stosowana, czujniki tlenku azotu mają również coraz większe znaczenie dla rynku usług motoryzacyjnych. Aktualna oferta firmy Bosch obejmuje 24 numery katalogowe czujników przeznaczonych do wielu modeli pojazdów i ten asortyment jest stale rozszerzany.

Czujniki temperatury spalin

Czujniki temperatury spalin mogą być instalowane w różnych miejscach w układzie wylotowym zarówno silników wysokoprężnych jak i benzynowych. Mierzą temperaturę spalin i przesyłają jako sygnał napięciowy do sterownika silnika. Czujniki temperatury spalin stosowane w silnikach diesla monitorują temperaturę filtra cząstek stałych. Dlatego też znacząco przyczyniają się do przestrzegania dopuszczalnych wartości emisji i efektywności paliwowej. Z kolei czujniki temperatury spalin stosowane w silnikach benzynowych służą głównie do ochrony krytycznych elementów, takich jak np. katalizator i turbosprężarka. Od lipca 2020 r. asortyment części zamiennych Bosch dla warsztatów obejmuje około 90 numerów katalogowych i tym samym pokrywa większość pojazdów europejskich marek.

Czujniki cząstek stałych

Już od 2019 roku warsztaty mogą zamawiać czujniki cząstek stałych Bosch. Asortyment obejmujący 40 numerów katalogowych jest stale rozszerzany. Czujniki analizują ilość cząstek sadzy zawartych w spalinach diesli za pomocą pomiaru rezystancji. Na tej podstawie sterownik ocenia działanie filtra cząstek stałych. Przed każdym cyklem pomiarowym element czujnika jest regenerowany poprzez podgrzewanie, aby czujnik był zawsze w tym samym stanie podczas pomiaru.

Czujniki różnicy ciśnienia

Czujniki tego typu mierzą różnicę ciśnienia w filtrze cząstek stałych. Zmierzone wartości dostarczają informacji o stanie napełnienia filtra cząstek stałych, co pozwala uruchamiać, zależnie od potrzeby i w sposób oszczędzający paliwo, regenerację filtra cząstek stałych - tak zwane wypalanie filtra DPF. Czujniki różnicy ciśnienia są również używane do sterowania niskociśnieniową recyrkulacją spalin. Obecna oferta tych czujników Bosch, zawierająca ponad 40 numerów katalogowych, obejmuje większość pojazdów na rynku europejskim.

Sondy lambda

Czujniki tlenu, zwane popularnie sondami lambda, określają ilość tlenu zawartego w spalinach. Na tej podstawie sterownik silnika wyznacza optymalną dawkę paliwa wtryskiwanego do komory spalania. Sondy lambda są stosowane w silnikach benzynowych, wysokoprężnych jak i zasilanych gazem. Oferta firmy Bosch obejmuje sondy lambda do ponad 80 procent wszystkich pojazdów na rynku. Dzięki wysokiej dokładności pomiaru czujniki te aktywnie wspierają efektywność pracy silnika oraz skuteczne oczyszczanie spalin. Nowe sondy lambda, w porównaniu ze zużytymi, pozwalają zaoszczędzić do 15 procent paliwa.

Denoxtronic

Coraz większego znaczenia nabiera również system oczyszczania spalin Denoxtronic, często stosowany w pojazdach z silnikiem Diesla i generujący dodatkowy potencjał dla warsztatów samochodowych. Ten system wtryskuje wodny roztwór mocznika (znany jako AdBlue) do układu wylotowego. W połączeniu z katalizatorem SCR umożliwia to zamianę szkodliwych tlenków azotu (NOx) w wodę i azot. Jako twórca systemu Denoxtronic, firma Bosch dostarcza kompleksowe rozwiązania dla warsztatów – od diagnostyki i części zamiennych, po naprawy i szkolenia techniczne.

Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania z podpisem fot. Bosch.

W Polsce Grupa Bosch jest obecna od 1992 roku. Reprezentują ją cztery spółki: Robert Bosch; Bosch Rexroth; BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego i sia Abrasives Polska. Bosch prowadzi w Polsce działalność w pięciu lokalizacjach: Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Rzeszowie i Goleniowie i zatrudnia 9 580 pracowników (zgodnie ze stanem na 31.12.2023). W 2023 roku Grupa Bosch w Polsce wygenerowała obrót ze sprzedaży na rynku krajowym w wysokości 8 mld zł (zgodnie ze wstępnymi wynikami finansowymi, luty 2024). Firma od lat jest doceniania w niezależnych rankingach i nagradzana wyróżnieniami w Polsce za swoją wyjątkową kulturę korporacyjną, warunki pracy i możliwości rozwoju, jakie oferuje pracownikom.

Więcej: www.bosch.pl, www.bosch-prasa.pl, www.facebook.com/BoschPolska

Grupa Bosch jest wiodącym globalnym dostawcą technologii i usług. Zatrudnia około 427 600 pracowników na całym świecie (na dzień 31.12.2023). W 2023 roku firma wygenerowała na świecie obrót w wysokości 91,6 mld euro (zgodnie ze wstępnymi wynikami finansowymi, luty 2024). Bosch prowadzi działalność w czterech sektorach: Mobility, Industrial Technology, Consumer Goods oraz Energy and Building Technology. Jako wiodące przedsiębiorstwo IoT, firma oferuje innowacyjne rozwiązania dla inteligentnych domów, Przemysłu 4.0 i zintegrowanej w sieci mobilności. Bosch dąży do tego, aby mobilność była zrównoważona, bezpieczna i fascynująca. Wykorzystuje swoją wiedzę w zakresie czujników, oprogramowania i usług, a także własną chmurę IoT, aby oferować klientom połączone rozwiązania z jednego źródła. Strategicznym celem Grupy Bosch jest ułatwianie życia poprzez produkty i rozwiązania, wyposażone w sztuczną inteligencję (AI), albo opracowane lub wyprodukowane z jej pomocą. Bosch tworzy technologię, która jest „bliżej nas”. Grupę reprezentuje spółka Robert Bosch GmbH oraz ok. 470 spółek zależnych i regionalnych w ponad 60 krajach. Z uwzględnieniem dystrybutorów i partnerów serwisowych, Bosch prowadzi sprzedaż, produkcję i działalność badawczo-rozwojową niemal we wszystkich krajach świata. Podstawą rozwoju przedsiębiorstwa jest innowacyjność. Firma zatrudnia około 90 000 pracowników w działach badań i rozwoju w 136 ośrodkach R&D na całym świecie, w tym ponad 48 000 ekspertów IT.

Więcej imformacji: www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPress

pobierz

Wciąż czegoś szukasz?