Suche

Bosch ESI[tronic] 2.0: efektywna praca również w przyszłości dzięki najnowszym aktualizacjom

Łukasz Kałucki

Łukasz Kałucki >

X

Tester diagnostyczny Bosch z dostępem do najnowszych protokołów diagnostycznych i technologii

  • Diagnostyka i serwisowanie pojazdów marki Mercedes-Benz i grupy FCA z interfejsem o chronionym dostępie jest nadal możliwa dzięki ESI[tronic]
  • Moduł informacyjny EBR w ESI[tronic] 2.0 - naprawy oparte na znanych błędach online z dostępem do ponad miliona rzeczywistych przypadków usterek i kombinacji pojazdów
  • Testery diagnostyczne ECU KTS 250 teraz z praktyczną funkcją wysy-łania e-maili

Obecnie co trzeci niezależny warsztat w Europie korzysta z ESI[tronic] 2.0, kompleksowego oprogramowania warsztatowego Bosch do diagnostyki wielu marek samochodów osobowych, lekkich pojazdów użytkowych, ciężarówek i pojazdów terenowych. Na całym świecie jest ponad 200 000 aktywnych użytkowników. Nowe praktyczne cechy i funkcje oprogramowania ESI[tronic] wspierają już teraz warsztaty przy nadchodzących zmianach i stale rosnących wymaganiach stawianych diagnostyce. Obejmuje to również dostęp diagnostyczny do pojazdów Mercedes-Benz i grupy FCA z elektroniką zabezpieczoną przed manipulacją i nieuprawnionym dostępem, a także typ informacji „naprawa oparta na znanych błędach online” (EBR). Obecnie baza danych EBR zawiera praktyczne uwagi i doświadczenia dotyczące około miliona typowych przypadków napraw i kombinacji pojazdów. Ponadto ulepszono tester diagnostyczny KTS 250: nowa wersja zawiera teraz także funkcję wysyłania e-maili, ułatwiającą co-dzienną pracę mechanikom.

Diagnostyka i serwisowanie zabezpieczonej elektroniki pojazdu

Programiści Bosch nieustannie pracują nad tym, aby procesy diagnostyczne były jeszcze wydajniejsze i łatwiejsze dla warsztatów. Oprogramowanie ESI[tronic] nadal zapewnia warsztatom dostęp do danych diagnostycznych oraz informacji serwisowych i naprawczych pojazdów Mercedes-Benz i grupy FCA z zabezpieczoną elektroniką. Jak dotąd działa to w przypadku bramki „Security Gateway” dla grupy FCA (Fiat Chrysler Automobiles), a także w przypadku blokady „Seed & Key” dla koncernu Daimler. Kolejni producenci z podobnymi koncepcjami zabezpieczenia pojawią się w przyszłości. Ponadto sprzęt warsztatowy Bosch obsługuje również takie nowe technologie, jak Diagnostics over Internet-Protocol (DoIP) lub PassThru ułatwiający komunikację z portalami serwisowymi producentów pojazdów. Dzięki temu Bosch umożliwia warsztatom dalsze wykonywanie zadań diagnostycznych i serwisowych bez żadnych ograniczeń.

Naprawy oparte na znanych błędach online (EBR) wynikające z codzien-nej działalności warsztatowej

Informacje typu EBR okazały się bardzo przydatnym narzędziem systemu ESI[tronic] w codziennej pracy warsztatowej. Za pomocą algorytmu opracowanego przez firmę Bosch wyszukiwarka EBR przeszukuje wiele źródeł, w tym fora i posty internetowe, pod kątem typowych problemów technicznych i ich rozwiązań. Następnie na podstawie uzyskanych w ten sposób informacji doświadczeni eksperci Bosch opracowują praktyczne i sprawdzone sposoby naprawy. Gdy pracownik warsztatu napotka jeden z tych znanych błędów podczas diagnostyki pojazdu, ESI[tronic] zaleci rozwiązanie naprawcze, które już się sprawdziło. Użytkownicy mogą oceniać konkretne sposoby naprawy po ich zastosowaniu. Rozwiązania, które okazały się szczególnie przydatne, otrzymują tym samym wyższy ranking i ESI[tronic] pokaże je jako pierwsze. W ten sposób warsztaty korzystają z doświadczeń użytkowników ESI[tronic] na całym świecie.

Do tej pory baza danych EBR rozrosła się do ponad miliona rzeczywistych przypadków napraw i kombinacji pojazdów. Aby uczcić tę liczbę, Bosch wprowadził specjalną ofertę. Użytkownicy ESI[tronic], którzy nie zarejestrowali się jeszcze do informacji typu SIS (instrukcje dotyczące lokalizowania usterek i napraw), P (schematy elektryczne systemów komfortu) i EBR (naprawy oparte na znanych błędach online), mogą je wypróbować bezpłatnie online do końca tego roku. Oprócz dostępu do ponad miliona przypadków napraw i kombinacji pojazdów w ramach EBR, użytkownicy uzyskują w ten sposób również dostęp do obszernej bazy danych online zawierającej prawie 400 000 procedur diagnostycznych i dokumentów, dotyczących wyszukiwania usterek w 16 000 pod-ręcznikach, z ponad 9 milionami przyporządkowań do pojazdów i ponad 270 000 schematów elektrycznych – z czego 30 000 dotyczy tak zwanych systemów komfortu z prawie trzema milionami przyporządkowań do pojazdów. Oferta kończy się automatycznie 31 grudnia 2020 r. i nie wymaga żadnego anulowania.

Wysyłanie protokołów diagnostycznych e-mailem bezpośrednio z KTS 250

Nowoczesny i kompaktowy skaner diagnostyczny typu „wszystko w jednym” Bosch KTS 250 może być używany do wszystkich funkcji diagnostycznych, zarówno w warsztacie, jak i w sposób mobilny. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi oprogramowania, tester jest niezwykle przyjazny dla użytkownika. Dzięki najnowszej aktualizacji, KTS 250 jest teraz wyposażony w praktyczną funkcję wysyłania wiadomości e-mail. Pozwala to, na przykład, na wysyłanie protokołów utworzonych podczas diagnostyki pojazdu na komputer stacjonarny lub nawet bezpośrednio do klienta. Do jednej wiadomości e-mail można dołączyć kilka raportów – nawet dotyczących różnych pojazdów. Można też zapisać stałych odbiorców, a także dostosować i zmienić temat oraz treść wiadomości.

Informacje o Bosch ESI[tronic] 2.0

Bosch ESI[tronic] 2.0 to kompleksowe oprogramowanie diagnostyczne do serwisowania, diagnostyki i napraw pojazdów. Obecnie pakiet oprogramowania obejmuje ponad 90 000 modeli pojazdów ponad 150 marek. ESI[tronic] ułatwia rozwiązywanie problemów w warsztacie, udostępniając harmonogramy przeglądów okresowych, instrukcje napraw i schematy elektryczne. Dzięki ESI[tronic] 2.0 Online wszystkie dane i informacje są zawsze aktualne – bez potrzeby czasochłonnych aktualizacji. Funkcje takie jak inteligentne wyszukiwanie usterek i naprawy oparte na znanych błędach online (EBR) zapewniają niezawodne i efektywne wykonywanie napraw.

Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania z podpisem fot. Bosch.

Grupa Bosch jest wiodącym globalnym dostawcą technologii i usług. Zatrudnia około 403 000 pracowników na całym świecie (wg danych na 31.12.2019). Według wstępnych danych finansowych, w 2019 roku spółka wygenerowała obrót w wysokości 77,9 miliarda euro. Firma prowadzi działalność w czterech sektorach: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods oraz Energy and Building Technology.

W Polsce Grupa Bosch jest obecna od roku 1992. Reprezentują ją cztery spółki: Robert Bosch Sp. z o.o.; Bosch Rexroth Sp. z o.o.; BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Sp. z o.o.; i sia Abrasives Sp. z o.o. Bosch prowadzi w Polsce działalność w pięciu lokalizacjach: Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Rzeszowie i Goleniowie i zatrudnia ponad 7 400 pracowników (zgodnie ze stanem na 31.12.2018). W 2018 roku Grupa Bosch w Polsce wygenerowała obrót w wysokości 5,4 mld złotych. Grupa Bosch jest wiodącym globalnym dostawcą technologii i usług. Zatrudnia około 410 000 pracowników na całym świecie (wg danych na 31.12.2018). W 2018 roku spółka wygenerowała obrót w wysokości 78,5 miliarda euro. Firma prowadzi działalność w czterech sektorach: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods oraz Energy and Building Technology. Jako wiodące przedsiębiorstwo IoT, Bosch oferuje innowacyjne rozwiązania dla inteligentnych domów (Smart Homes), inteligentnych miast (Smart Cities) oraz zintegrowanej w sieci mobilności i zintegrowanego przemysłu. Wykorzystując swoje doświadczenie w technologii sensorów, oprogramowaniu i usługach, a także własną chmurę obliczeniową, Bosch oferuje swoim klientom zintegrowane rozwiązania z jednego źródła. Strategicznym celem Grupy Bosch jest dostarczanie rozwiązań dla świata zintegrowanego w internecie. Innowacyjne produkty i usługi Bosch poprawiają jakość życia, jednocześnie budząc entuzjazm użytkowników. Bosch tworzy technologię, która jest „bliżej nas” Grupę Bosch reprezentuje spółka Robert Bosch GmbH oraz ok. 460 spółek zależnych i regionalnych w ponad 60 krajach. Z uwzględnieniem dystrybutorów i partnerów serwisowych, Bosch prowadzi sprzedaż i produkcję, działalność badawczo-rozwojową i sprzedaż niemal we wszystkich krajach świata. Podstawą przyszłego wzrostu przedsiębiorstwa jest innowacyjność. Bosch zatrudnia 68 700 pracowników w działach badań i rozwoju w 130 ośrodkach R&D na całym świecie.

Wciąż czegoś szukasz?