Bosch, w partnerstwie z Cariad, spółką zależną firmy Volkswagen, przeprowadza testy automatycznego systemu ładowania pojazdu bez kierowcy (ang. Automated Valet Charging). Na parkingu wyposażonym w automatyczny system parkowania samochodu pojazdy elektryczne mogą samodzielnie znaleźć wolne miejsce postojowe z dostępem do ładowania. Kierowca parkuje pojazd w specjalnej „strefie przekazania” w pobliżu wjazdu do garażu i za pomocą aplikacji uruchamia wysoce zautomatyzowaną usługę parkowania bez kierowcy (Automated Valet Parking)1. Infrastruktura prowadzi pojazd do miejsca parkingowego, gdzie robot otwiera klapkę ładowania i automatycznie wkłada kabel ładujący. Gdy akumulator pojazdu jest w pełni naładowany, robot wyjmuje kabel. Następnie samochód odjeżdża z powrotem na zwykłe miejsce parkingowe, zwalniając miejsce ładowania dla kolejnego pojazdu elektrycznego. Wszystko to umożliwia ładowanie i parkowanie kilku pojazdów bez udziału człowieka. Firmy Bosch i Cariad przetestowały już technologię zautomatyzowanej jazdy w dwóch lokalizacjach. W trakcie targów CES 2024 w Las Vegas Bosch zaprezentował technologię niezbędną do wdrożenia funkcji automatycznego ładowania.
1System Automated Valet Parking to pierwsza na świecie w pełni zautomatyzowana usługa parkowania bez udziału kierowcy (SAE poziom 4), która rok temu została dopuszczona do użytku na parkingu P6 na lotnisku w Stuttgarcie. Bosch rozpoczął również wdrażanie systemu na innych parkingach w Niemczech.