Suche

Informacje prasowe #Smart Home
udostepnij

Zdalne formy komunikacji z systemem grzewczym

Przegląd aplikacji dla użytkowników i profesjonalistów

Małgorzata Marczewska

Małgorzata Marczewska

X

Aplikacje mobilne oferowane przez Bosch Home Comfort są ułatwieniem w obsłudze urządzeń a także w znaczący sposób wpływają na komfort i efektywność użytkowania nie tylko źródła ciepła, ale całych systemów ogrzewania i ciepłej wody a niektóre z nich wspierają codzienną pracę serwisantów i instalatorów.

Wszystkie niżej wymienione aplikacje można pobrać bezpłatnie z Google Play lub AppStore.

Aplikacje dla użytkowników:

Bosch HomeCom Easy - inteligentna obsługa z dowolnego miejsca

Bosch HomeCom Easy to aplikacja, dzięki której można łatwo i elastycznie sterować instalacjami grzewczymi przez internet za pomocą smartfona lub tabletu. W ten sposób ogrzewanie jest inteligentnie kontrolowane i indywidualnie dostosowywane do osobistych wymagań użytkownika. Za pośrednictwem aplikacji, użytkownicy klimatyzatorów, pomp ciepła, kotłów, elektrycznych podgrzewaczy wody a wkrótce także systemów solarnych i wentylacji, mogą nimi zarządzać zdalnie. W ten sposób do jednej aplikacji może być podłączonych kilka urządzeń. Dzięki aplikacji można programować indywidualną temperaturę dla każdego pomieszczenia. To także znaczne oszczędności na kosztach ogrzewania. Aplikacja jest intuicyjna i łatwa w użyciu. Użytkownik może wybrać harmonogram, który najbardziej odpowiada jego stylowi życia. Uzyskane raporty zużycia energii za dany okres, pozwalają na lepszą analizę i wykorzystanie potencjału oszczędzania energii.

Bosch Easy Control – dotyk komfortu

Aplikacja Bosch EasyControl zapewnia mobilne sterowanie domowym systemem ogrzewania wyposażonym w regulator CT200 za pomocą smartfona lub tabletu z systemem operacyjnym iOS lub Android. Jedynym warunkiem jest dostęp do internetu mobilnego lub sieci WLAN. System sterowany przez Bosch EasyControl może być również wyposażony w elektroniczne grzejnikowe głowice termostatyczne Bosch komunikujące się bezprzewodowo z regulatorem CT200, umożliwiając indywidualne nastawy czasów pracy z indywidualnie zaprogramowanymi temperaturami nawet w kilkunastu pomieszczeniach. Dzięki przetwarzaniu informacji o aktualnej temperaturze na zewnątrz budynku i w pełni modulowanym sterowaniu, systemy z kotłami grzewczymi Bosch wykorzystującymi magistralę EMS i obsługiwane przez Bosch EasyControl osiągają zwiększoną efektywność energetyczną nawet 5% (zgodnie z Dyrektywą ErP). Unikalną cechą tego rozwiązania jest wykrywanie obecności użytkowników. Ogrzewanie wyłączy się lub przejdzie w tryb oszczędzania, pod nieobecność domowników.

Bosch Easy Remote – swobodna, zdalna komunikacja z systemem grzewczym

Aplikacja Bosch EasyRemote (następcą tej aplikacji w przypadku nowych modeli urządzeń jest aplikacja Bosch HomeCom Easy) przeznaczona jest do mobilnego sterowania systemami grzewczymi z regulatorem CW400 i modułem MB LAN lub MB LANi. Umożliwia ona komunikację online (przez internet mobilny lub sieć WLAN) z automatyką sterującą kotłem lub pompą ciepła, obiegami grzewczymi i ciepłej wody, czyli możliwość swobodnego programowania żądanej temperatury wewnątrz pomieszczeń, ciepłej wody oraz trybu pracy. Użytkownik ma również dostęp do informacji o stanie pracy kotła grzewczego lub pompy ciepła , ewentualnych nieprawidłowościach, temperaturach wewnątrz i na zewnątrz budynku, a w przypadku zastosowania systemu kolektorów słonecznych, do informacji o aktualnym uzysku solarnym oraz do danych historycznych. Oczywiście praca urządzenia grzewczego w systemie z aplikacją Bosch EasyRemote jest w pełni modulowana, co przynosi wymierne korzyści ekonomiczne i wpływa na żywotność kotła.

Energy Manager* – większa niezależność od dostawców energii elektrycznej i paliw kopalnych

W czasach ograniczonych zasobów energii oraz rosnących cen energii elektrycznej, wielu użytkowników szuka rozwiązania umożliwiającego wytwarzanie energii w sposób możliwie niezależny, zrównoważony i wydajny. Oprogramowanie Energy Manager steruje przepływem energii słonecznej wytworzonej we własnym zakresie, a także jej wykorzystaniem. Połączenie pompy ciepła, instalacji fotowoltaicznej i Energy Managera może zaoszczędzić nawet do 60 procent dotychczasowych kosztów energii elektrycznej. Energy Manager rejestruje dostępną energię z instalacji fotowoltaicznej i magazynu energii. Równocześnie sprawdza zużycie prądu w gospodarstwie domowym i to, czy w danej chwili pobierana jest sieciowa energia elektryczna. W przypadku wystarczającej nadwyżki z instalacji fotowoltaicznej lub magazynu energii, system włącza odbiorniki, aby wykorzystać dostępną energię słoneczną. Następnie określa wymagania termiczne pompy ciepła. Jeśli algorytm nadal wykrywa nadmiar zielonej energii elektrycznej, pozwala pompie ciepła, najlepiej w połączeniu z inteligentnym sterowaniem poszczególnych pomieszczeń, pobierać moc a temperatura budynku i wody wzrasta do maksymalnej temperatury ustawionej wcześniej przez użytkownika. W efekcie wytwarzanie ciepła jest przesuwane na czas, w którym dostępna jest nadwyżka energii elektrycznej z instalacji fotowoltaicznej a powstałe ciepło akumulowane jest w instalacji, zbiorniku buforowym oraz w murach i posadzkach budynku. Jeśli nadal występuje nadwyżka, ładowany jest magazyn energii. Oprogramowanie, a co za tym idzie jego algorytm, zlokalizowane jest w domowym sterowniku inteligentnego domu Bosch Smart Home Controller II , który jest połączony ze wszystkimi urządzeniami za pośrednictwem sieci lokalnej tworząc Bosch Smart Home. Energy Managerem można łatwo sterować za pomocą aplikacji. Zarządzanie energią w budynku prowadzące do zwiększenia auto konsumpcji jest kolejnym kamieniem milowym na drodze do podniesienia efektywności systemów grzewczych zaprojektowanym przez Bosch.

*Energy Manager będzie dostępny w ofercie Bosch Home Comfort w Polsce w IV kwartale 2023.

Aplikacje dla profesjonalistów:

Bosch HomeCom Pro – nieustannie pod opieką Profesjonalisty

Dzięki aplikacji HomeCom Pro, profesjonalne firmy zajmujące się serwisem urządzeń grzewczych mogą zostać połączone bezpośrednio z systemem grzewczym zainstalowanym u klienta. Zalety takiego rozwiązania: wszystkie dane dotyczące ogrzewania systemu są zawsze dostępne i aktualne dla serwisu. Błędy zgłaszane są na bieżąco przez całą dobę i umożliwiają szybką reakcję, często jeszcze zanim zostaną zauważone przez klienta. W ten sposób spadają też koszty dla klienta, który nie musi już płacić podwójnie za dojazd serwisu, najpierw, aby zdiagnozować usterkę a potem aby ją usunąć. Dzięki aplikacji specjalista może zdalnie zdiagnozować, gdzie wystąpił błąd i udzielić natychmiastowej, ukierunkowanej pomocy. Konserwacja jest łatwiejsza i szybsza, ponieważ wszystkie dane dotyczące systemu grzewczego są dostępne online dla serwisanta. Aplikacja Bosch HomeCom Pro jest kompatybilna także z popularnym, cyfrowym regulatorem ogrzewania CT200.

Bosch EasyService – gwarancja profesjonalnej i nowoczesnej usługi

Dedykowana profesjonalistom aplikacja Bosch EasyService przeznaczona do uruchamiania i diagnozy urządzeń Bosch, to gwarancja profesjonalnej i nowoczesnej usługi. Komunikacja z urządzeniem grzewczym odbywa się poprzez narzędzie Smart Service Key za pośrednictwem internetu mobilnego lub sieci WLAN. Korzystanie z aplikacji daje pewność profesjonalnego uruchomienia i serwisu urządzeń oraz przyspiesza i pozwala zautomatyzować prace konserwacyjne. W ten sposób parametry systemu są lepiej dopasowywane do potrzeb użytkownika. Dodatkowymi ułatwieniami jest również minimalizacja ingerencji w urządzenie oraz automatyczne generowanie protokołów serwisowych w wersji elektronicznej.

Bosch Easy Scan – części zamienne w zasięgu ręki

Aplikacja Bosch EasyScan to łatwy dostęp do katalogu części zamiennych i dokumentacji technicznej a także możliwość błyskawicznej identyfikacji fotograficznej części zamiennych i możliwość ich zamawiania. Aplikacja ma przyjazny interfejs i nie wymaga indywidualnego logowania. W aplikacji dostępne są m.in.: katalog części zamiennych, aktualny cennik części zamiennych, dokumentacja do urządzeń, zdjęcia podzespołów, opcja tworzenia koszyka zakupów i bezpośredniego zamawiania. W ten sposób wszystko to, co jest potrzebne w codziennej pracy serwisu jest dostępne w jednym miejscu = smartfonie a zamówienie części zamiennych jest gotowe po kilku kliknięciach.

Bosch EasyDoc – praktyczna wiedza na wyciągnięcie ręki

Aplikacja Bosch EasyDoc gwarantuje szybki dostęp do biblioteki materiałów video, instrukcji montażu i schematów. Na przykładzie krótkich filmików, w szczegółowy sposób pokazano przebieg montażu i konserwacji urządzeń.

Bosch EasyPartner – łatwe poruszanie się w Programie Partnerskim

Profesjonaliści mają dostęp do Programu Partnerskiego i dedykowanego Portalu dla Profesjonalistów w swoim telefonie. Dzięki funkcji skanowania, rejestracja urządzeń przez aplikację jest znacznie szybsza i łatwiejsza a punkty za rejestrację urządzeń są automatycznie dodawane do konta uczestnika Programu. W aplikacji można również zamawiać nagrody i być na bieżąco z informacjami, które publikowane są na Portalu dla Profesjonalistów.

Grupa Bosch jest obecna w Polsce od 1992 roku. Reprezentują ją cztery spółki: Robert Bosch; Bosch Rexroth; BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego i sia Abrasives Polska. Bosch prowadzi w Polsce działalność w pięciu lokalizacjach: Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Rzeszowie i Goleniowie. Zatrudnia blisko 9 600 pracowników (zgodnie ze stanem na 31.12.2023). W 2023 roku Grupa Bosch w Polsce wygenerowała obrót ze sprzedaży na rynku krajowym w wysokości 8 mld zł. Łączna sprzedaż Grupy Bosch w Polsce, obejmująca sprzedaż spółek nieskonsolidowanych oraz dostawy wewnętrzne do spółek powiązanych, wyniosła 13,2 mld zł. W Polsce zlokalizowanych jest osiem fabryk, cztery centra badawczo-rozwojowe, Bosch Digital Hub - centrum kompetencyjne IT oraz zespoły i centra usług wspólnych Grupy Bosch. Firma od lat jest doceniania w niezależnych rankingach i nagradzana wyróżnieniami za swoją wyjątkową kulturę korporacyjną, warunki pracy i możliwości rozwoju, jakie oferuje pracownikom.

Więcej: www.bosch.pl, www.bosch-prasa.pl, www.facebook.com/BoschPolska

Grupa Bosch jest wiodącym globalnym dostawcą technologii i usług. Zatrudnia około 429 000 pracowników na całym świecie (na dzień 31.12.2023). W 2023 roku globalne obroty ze sprzedaży koncernu wyniosły 91,6 mld euro. Bosch prowadzi działalność w czterech sektorach: Mobility, Industrial Technology, Consumer Goods oraz Energy and Building Technology. Celem firmy jest wykorzystanie technologii do kształtowania uniwersalnych trendów, takich jak automatyzacja, elektryfikacja, digitalizacja, łączność i zorientowanie na zrównoważony rozwój. Dywersyfikacja branżowa i regionalna firmy Bosch wzmacnia jej innowacyjność i pozycję. Koncern wykorzystuje swoją wiedzę w zakresie sensorów, oprogramowania i usług, aby oferować klientom połączone rozwiązania z jednego źródła. Doświadczenie z obszaru integracji sieciowej i sztucznej inteligencji umożliwia firmie opracowywanie i wytwarzanie przyjaznych użytkownikowi produktów. Tworząc technologię, która jest „bliżej nas”, Bosch dąży do poprawy jakości życia i ochrony zasobów naturalnych. Grupę reprezentuje spółka Robert Bosch GmbH oraz ok. 470 spółek zależnych i regionalnych w ponad 60 krajach. Z uwzględnieniem dystrybutorów i partnerów serwisowych, Bosch prowadzi sprzedaż, produkcję i działalność badawczo-rozwojową niemal we wszystkich krajach świata. Podstawą rozwoju przedsiębiorstwa jest innowacyjność. Firma zatrudnia blisko 90 000 pracowników w działach badań i rozwoju w 136 ośrodkach R&D na całym świecie, w tym ponad 48 000 ekspertów IT.

Więcej informacji: www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPress

pobierz