Suche

Informacje prasowe #Mobilność
udostepnij

Układ kierowniczy typu steer-by-wire gotowy do produkcji seryjnej: Bosch i Arnold NextG rozpoczynają współpracę

  • Bosch i startup Arnold NextG porozumiały się w sprawie współpracy nad układami kierowniczymi typu steer-by-wire.
  • W wyniku partnerstwa rozwiązania gotowe do produkcji seryjnej powinny pojawić się na rynku do połowy dekady.
Łukasz Kałucki

Łukasz Kałucki >

X

Bosch zapowiedział wprowadzenie układów kierowniczych typu steer-by-wire, których istotą jest zastąpienie połączenia mechanicznego połączeniem elektrycznym. Projekt będzie realizowany we współpracy ze startupem Arnold NextG. Dzięki wspólnemu doświadczeniu firm możliwa będzie sprawna implementacja rozwiązań i prezentacja ich na rynku.

Systemy steer-by-wire są uważane za układy kierownicze przyszłości. Brak fizycznego połączenia między kierownicą, a kołami pojazdu otwiera szereg możliwości. W sferze projektowania wnętrza pojazdu kierownicę można obniżyć lub schować, co daje początek zupełnie nowym koncepcjom kokpitu, zwłaszcza w erze zautomatyzowanej jazdy. Ponadto technologia ta wprowadza innowacyjne funkcje bezpieczeństwa w zakresie regulacji dynamiki pojazdu. Przykładowo, nawet niewielkie zautomatyzowane interwencje układu kierowniczego mogą ustabilizować pojazd, przy czym pozostanie to niewyczuwalne dla kierowcy. Co więcej, wyczucie prowadzenia samochodu można dostosować do wymagań poszczególnych producentów pojazdów.

Bosch, jako jeden z wiodących na świecie dostawców układów kierowniczych ze wspomaganiem elektrycznym, wcześnie dostrzegł potencjał systemów steer-by-wire i systematycznie przyspiesza ich rozwój.

Obserwujemy szybko rosnący popyt na systemy steer-by-wire. Przewidujemy, że w dłuższej perspektywie rynek ten stanie się wyjątkowo duży, zwłaszcza, choć nie tylko, w erze zautomatyzowanej jazdy. Cieszymy się, że dzięki współpracy przy optymalizacji układów, nasze przedsięwzięcie będzie realizowane na dużą skalę

powiedziała dr Gerta Marliani, prezes Robert Bosch Automotive Steering GmbH.

Bosch wraz z założonym w 2021 r. startupem wspólnie dążą do przyspieszenia rozwoju systemów, które mogą być produkowane na dużą skalę. Zastosowanie niezależnej od pojazdu i zdolnej do rozbudowy technologii drive-by-wire w radykalnie zmieniających się platformach pojazdów seryjnych przyszłości ma kluczowe znaczenie zwłaszcza dla osób z najpoważniejszymi niepełnosprawnościami ruchowymi. Tylko w ten sposób grupa ta będzie mogła nadal bezpośrednio korzystać ze wszystkich osiągnięć w dziedzinie autonomicznej i zautomatyzowanej jazdy, systemów wspomagania i bezpieczeństwa.

Know-how w zakresie by-wire w pakiecie

"Współpraca z Arnold NextG zapewnia idealne wsparcie i przyspieszenie rozwoju naszych produktów. Możemy wykorzystać nasze know-how w produkcji na dużą skalę, a dzięki dodatkowo instalowanej technologii Arnold NextG jesteśmy w stanie sprawniej przeprowadzać testy na drogach publicznych" – zaznaczył dr Stefan Waschul, członek zarządu Robert Bosch Automotive Steering GmbH odpowiedzialny za rozwój.

"Przekonaliśmy się, że system steer-by-wire firmy Bosch wykazuje najlepsze i najbardziej naturalne wyczucie kierownicy z innych dostępnych na rynku. Bosch jest jednym z wiodących na świecie dostawców układów kierowniczych z elektrycznym wspomaganiem i już teraz oferuje solidny pakiet techniki sterowania i wydajności dla późniejszych zastosowań na dużą skalę. Dlatego jestem dumny nie tylko z tego, że możemy rozwijać jeden z najlepszych systemów, ale także z faktu, że mamy u boku firmę Bosch – jednego z największych dostawców dla przemysłu motoryzacyjnego na świecie" – powiedział Kevin Arnold, założyciel i dyrektor generalny Arnold NextG. "Dzięki technologii Arnold NextG, Bosch dysponuje niezależną od pojazdu platformą rozwojową dla rozwiązań modernizacyjnych drive-by-wire, która umożliwia weryfikację danych i wymagań dla projektów wielkoseryjnych już na wczesnym etapie rozwoju. Wspólnie możemy dalej rozwijać tę technologię na potrzeby produkcji na dużą skalę. Dostęp do technologii Bosch i doświadczenie globalnej korporacji w realizacji projektów wielkoseryjnych ma kluczowe znaczenie dla dalszego rozwoju naszych systemów" – dodał Kevin Arnold.

Innowacyjne rozwiązania w zakresie mobilności dzięki technologii by-wire

Systemy by-wire oznaczają elektroniczną transmisję mechanicznych sygnałów oraz impulsów. Będą one podstawowym wymogiem wspomaganej oraz zautomatyzowanej jazdy i pozwolą w pełni na wykorzystywanie poszczególnych funkcji, na przykład systemu utrzymywania pasa ruchu czy omijania nieoczekiwanej przeszkody bez szarpania kierownicą i potencjalnego uszczerbku na zdrowiu kierowcy. Na bazie tej technologii w przyszłości będzie możliwe nawet indywidualne skręcanie kół. Zapewni to mniejszy promień skrętu i otwiera możliwości tworzenia nowych koncepcji pojazdów.

Kontakt dla mediów w Polsce:

Łukasz Kałucki

Dział Komunikacji Korporacyjnej spółki Robert Bosch w Polsce

+48 715 48 05; lukasz.kalucki@pl.bosch.com

W Polsce Grupa Bosch jest obecna od 1992 roku. Reprezentują ją cztery spółki: Robert Bosch; Bosch Rexroth; BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego i sia Abrasives Polska. Bosch prowadzi w Polsce działalność w pięciu lokalizacjach: Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Rzeszowie i Goleniowie i zatrudnia ponad 9 400 pracowników (zgodnie ze stanem na 31.12.2022). W 2022 roku Grupa Bosch w Polsce wygenerowała obrót ze sprzedaży na rynku krajowym w wysokości blisko 7,2 mld zł, a całkowite przychody netto Grupy Bosch w Polsce, z uwzględnieniem sprzedaży spółek nieskonsolidowanych i sprzedaży wewnętrznej, wyniosły blisko 13,5 mld zł. Od lat jest doceniania w niezależnych rankingach i nagradzana wyróżnieniami w Polsce za swoją wyjątkową kulturę korporacyjną, warunki pracy i możliwości rozwoju, jakie oferuje pracownikom.

Więcej: www.bosch.pl, www.bosch-prasa.pl, www.facebook.com/BoschPolska

Grupa Bosch jest wiodącym globalnym dostawcą technologii i usług. Zatrudnia około 421 000 pracowników na całym świecie (na dzień 31.12.2022). W 2022 roku firma wygenerowała na świecie obrót w wysokości 88,2 mld euro. Bosch prowadzi działalność w czterech sektorach: Mobility, Industrial Technology, Consumer Goods oraz Energy and Building Technology. Jako wiodące przedsiębiorstwo IoT, firma oferuje innowacyjne rozwiązania dla inteligentnych domów, Przemysłu 4.0 i zintegrowanej w sieci mobilności. Bosch dąży do tego, aby mobilność była zrównoważona, bezpieczna i fascynująca. Wykorzystuje swoją wiedzę w zakresie czujników, oprogramowania i usług, a także własną chmurę IoT, aby oferować klientom połączone rozwiązania z jednego źródła. Strategicznym celem Grupy Bosch jest ułatwianie życia poprzez produkty i rozwiązania, wyposażone w sztuczną inteligencję (AI), albo opracowane lub wyprodukowane z jej pomocą. Bosch tworzy technologię, która jest „bliżej nas”. Grupę reprezentuje spółka Robert Bosch GmbH oraz ok. 470 spółek zależnych i regionalnych w ponad 60 krajach. Z uwzględnieniem dystrybutorów i partnerów serwisowych, Bosch prowadzi sprzedaż, produkcję i działalność badawczo-rozwojową niemal we wszystkich krajach świata. W swoich 400 lokalizacjach na świecie, Bosch osiągnął neutralność klimatyczną w obszarze własnych emisji w 2020 roku. Podstawą rozwoju przedsiębiorstwa jest innowacyjność. Firma zatrudnia około 85 500 pracowników w działach badań i rozwoju w 136 ośrodkach R&D na całym świecie, w tym ponad 44 000 ekspertów IT.

Więcej imformacji: www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPress

pobierz

Wciąż czegoś szukasz?