Bosch zapowiedział wprowadzenie układów kierowniczych typu steer-by-wire, których istotą jest zastąpienie połączenia mechanicznego połączeniem elektrycznym. Projekt będzie realizowany we współpracy ze startupem Arnold NextG. Dzięki wspólnemu doświadczeniu firm możliwa będzie sprawna implementacja rozwiązań i prezentacja ich na rynku.
Systemy steer-by-wire są uważane za układy kierownicze przyszłości. Brak fizycznego połączenia między kierownicą, a kołami pojazdu otwiera szereg możliwości. W sferze projektowania wnętrza pojazdu kierownicę można obniżyć lub schować, co daje początek zupełnie nowym koncepcjom kokpitu, zwłaszcza w erze zautomatyzowanej jazdy. Ponadto technologia ta wprowadza innowacyjne funkcje bezpieczeństwa w zakresie regulacji dynamiki pojazdu. Przykładowo, nawet niewielkie zautomatyzowane interwencje układu kierowniczego mogą ustabilizować pojazd, przy czym pozostanie to niewyczuwalne dla kierowcy. Co więcej, wyczucie prowadzenia samochodu można dostosować do wymagań poszczególnych producentów pojazdów.
Bosch, jako jeden z wiodących na świecie dostawców układów kierowniczych ze wspomaganiem elektrycznym, wcześnie dostrzegł potencjał systemów steer-by-wire i systematycznie przyspiesza ich rozwój.