Suche

Informacje prasowe #Biznes/ekonomia
udostepnij

Bosch inwestuje w Polsce 80 mln zł w produkcję systemów hamulcowych dla pojazdów hybrydowych i elektrycznych

Otwarcie nowej linii produkcyjnej w fabryce Bosch w Mirkowie pod Wrocławiem

  • Fabryka Bosch w Mirkowie pod Wrocławiem rozpoczyna produkcję iBoostera 2: drugiej generacji ważnego podzespołu nowoczesnych układów hamulcowych
  • Koszt inwestycji związanej z uruchomieniem produkcji to 80 mln zł
  • iBooster firmy Bosch zwiększa bezpieczeństwo jazdy poprzez skrócenie drogi hamowania
  • iBooster jest ważnym elementem systemu hamowania w pojazdach hybrydowych i elektrycznych
Magdalena Kołomańska

Magdalena Kołomańska >

X

Firma Bosch rozpoczyna w Polsce produkcję iBoostera 2. Jest to druga generacja innowacyjnego komponentu układów hamulcowych, który stosowany jest głównie w pojazdach hybrydowych i elektrycznych. Wysokość inwestycji związanej z uruchomieniem nowej linii produkcyjnej w fabryce w Mirkowie pod Wrocławiem to 80 mln zł.

iBooster firmy Bosch to system wspierający układ hamulcowy pojazdu, który umożliwia skrócenie drogi hamowania, co bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo jazdy. iBooster jest rozwiązaniem elektromechanicznym, niewymagającym użycia wspomagania próżni, która w pojazdach konwencjonalnych wytwarzana jest bezpośrednio przez silnik spalinowy lub pompę próżniową, w przypadku silnika diesla. Z tego względu system ten stosowany jest przede wszystkim w samochodach hybrydowych oraz elektrycznych.

iBooster nie tylko skraca drogę hamowania, ale współpracuje też z systemami wspomagania kierowcy i odgrywa ważną rolę m.in. w procesie hamowania awaryjnego i przy hamowaniu z aktywnym tempomatem. Jest więc ważnym elementem umożliwiającym rozwój zautomatyzowanej jazdy.

System hamulcowy w pojazdach musi być niezawodny. Jesteśmy dumni z tego, że fabryka w Mirkowie została wybrana jako miejsce produkcji iBoostera drugiej generacji, ważnego elementu nowoczesnych układów hamulcowych. Ta decyzja pokazuje, że koncern Bosch docenia doświadczenie i wyniki polskiego zespołu oraz wysoką jakość naszej pracy. Do roku 2027 roku w iBooster 2 wyprodukowany przez nasz zakład zostanie wyposażonych aż 10 milionów samochodów

mówi Piotr Pyzio, Dyrektor Fabryki w Mirkowie i Członek Zarządu firmy Robert Bosch w Polsce.

Fabryka w Mirkowie zdobyła cenne doświadczenia w zakresie produkcji elementów nowoczesnych systemów hamulcowych przy produkcji iBoostera pierwszej generacji.

Podejmując decyzję o miejscu produkcji iBoostera 2, braliśmy pod uwagę wiele aspektów. Fabryka Bosch w Mirkowie posiada mocne atuty: na pewno duże znaczenie miały dla nas umiejętności i zaangażowanie całego zespołu. Cieszę się, że możemy dalej rozwijać produkcję innowacyjnych układów hamulcowych w Polsce

podkreśla Ulrich Schmidt, Wiceprezes Bosch Chassis Systems Control.

Nowoczesna linia produkcyjna z technologią Przemysłu 4.0

Nowa linia produkcyjna w fabryce Bosch w Mirkowie to ponad 100 metrów procesu produkcyjnego, na który składają się 44 zautomatyzowane stacje montażowe. Stacje wyposażono w zaawansowane systemy montażu, kontroli, detekcji wizyjnej i dozowania. Linia wyposażona jest w siedem nowoczesnych robotów. Nad prawidłowym przebiegiem procesu produkcyjnego czuwają też tysiące czujników, które pomagają usprawniać i optymalizować proces.

Dostarczamy do samochodów ważną część systemu hamowania, od której zależy bezpieczeństwo użytkowników pojazdów i pozostałych uczestników ruchu. Najwyższa jakość jest w tym przypadku priorytetem. Dlatego naszą nową linię produkcyjną wyposażyliśmy w nowoczesne rozwiązania wykorzystujące technologie Przemysłu 4.0, które pomagają efektywnie nadzorować proces produkcji

wyjaśnia Mateusz Borgul, Kierownik Projektu uruchomienia linii iBoostera 2 w fabryce Bosch w Mirkowie.

System czujników RFID, w które wyposażono maszyny produkcyjne, na bieżąco rejestruje dane i wyniki procesów. Na ich podstawie automatycznie generowane są raporty z analizą stanu maszyn oraz tempa produkcji, a wyniki tych analiz przekazywane są niezwłocznie do osób nadzorujących pracę linii.

Na nowej linii maszyna sama informuje nas, która stacja montażowa pracuje zbyt wolno i wymaga korekty. To znacząco usprawnia pracę: jesteśmy w stanie sprawniej eliminować ewentualne nieprawidłowości i zapobiegać przestojom.

dodaje Borgul.

80 mln inwestycji: linia produkcyjna i nowe kompetencje zespołu

Projekt uruchomienia produkcji iBoostera 2 w fabryce Bosch w Mirkowie trwał ponad dwa lat. Sama budowa linii montażowej zajęła 11 miesięcy - zaangażowane było w nią ponad 50 osób. Inwestycja objęła także rozwój kompetencji pracowników fabryki. Grupa inżynierów z podwrocławskiego zakładu przeszła trwający osiem miesięcy cykl szkoleń w Polsce i w Niemczech, obejmujący zagadnienia związane zarówno z produktem jak i procesem montażowym iBoostera drugiej generacji. Znakomite przygotowanie zespołu zaowocowało bardzo dobrym wynikiem audytów przeprowadzonych przez pierwszych klientów – w iBooster 2 z podwrocławskiej fabryki wyposażane będą nowe modele aut elektrycznych i hybrydowych dwóch globalnych koncernów motoryzacyjnych. Rozmowy z kolejnymi producentami zainteresowanymi tym rozwiązaniem są w toku.

Nowa inwestycja Grupy Bosch w Polsce pokazuje, że koncern chce umacniać swoją obecność w naszym kraju. Realizacja wizji bezwypadkowej, zautomatyzowanej i niskoemisyjnej jazdy zależy w dużej mierze od dostępności innowacyjnych rozwiązań, dostosowanych do nowego typu pojazdów. Dostarczając na rynek iBooster 2 zespół fabryki w Mirkowie bierze udział w tworzeniu mobilności przyszłości, z czego możemy być bardzo dumni

podkreśla Rafał Rudziński, Prezes firmy Robert Bosch i reprezentant Grupy Bosch w Polsce.

Fabryka układów hamulcowych Bosch w Mirkowie k. Wrocławia od 1996 roku produkuje zespoły mocy oraz podzespoły do układów hamulcowych dla przemysłu motoryzacyjnego. Produkty z fabryki dostarczane są do większości globalnych producentów samochodów, m. in. do BMW, Citroena, Fiata, Forda, Nissana, Opla/GM, Peugeota, Renault, Suzuki czy Toyoty. W fabryce zatrudnionych jest ponad 900 osób. W 2012 roku w fabryce stworzono dział Badań i Rozwoju – dziś ponad 60 inżynierów pracuje w nim nad konstrukcją, rozwojem i walidacją zbiorników płynu hamulcowego dla zespołów mocy.

Tags: WwP, iBooster

W Polsce Grupa Bosch jest obecna od 1992 roku. Reprezentują ją cztery spółki: Robert Bosch; Bosch Rexroth; BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego i sia Abrasives Polska. Bosch prowadzi w Polsce działalność w pięciu lokalizacjach: Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Rzeszowie i Goleniowie i zatrudnia 9 580 pracowników (zgodnie ze stanem na 31.12.2023). W 2023 roku Grupa Bosch w Polsce wygenerowała obrót ze sprzedaży na rynku krajowym w wysokości 8 mld zł (zgodnie ze wstępnymi wynikami finansowymi, luty 2024). Firma od lat jest doceniania w niezależnych rankingach i nagradzana wyróżnieniami w Polsce za swoją wyjątkową kulturę korporacyjną, warunki pracy i możliwości rozwoju, jakie oferuje pracownikom.

Więcej: www.bosch.pl, www.bosch-prasa.pl, www.facebook.com/BoschPolska

Grupa Bosch jest wiodącym globalnym dostawcą technologii i usług. Zatrudnia około 427 600 pracowników na całym świecie (na dzień 31.12.2023). W 2023 roku firma wygenerowała na świecie obrót w wysokości 91,6 mld euro (zgodnie ze wstępnymi wynikami finansowymi, luty 2024). Bosch prowadzi działalność w czterech sektorach: Mobility, Industrial Technology, Consumer Goods oraz Energy and Building Technology. Jako wiodące przedsiębiorstwo IoT, firma oferuje innowacyjne rozwiązania dla inteligentnych domów, Przemysłu 4.0 i zintegrowanej w sieci mobilności. Bosch dąży do tego, aby mobilność była zrównoważona, bezpieczna i fascynująca. Wykorzystuje swoją wiedzę w zakresie czujników, oprogramowania i usług, a także własną chmurę IoT, aby oferować klientom połączone rozwiązania z jednego źródła. Strategicznym celem Grupy Bosch jest ułatwianie życia poprzez produkty i rozwiązania, wyposażone w sztuczną inteligencję (AI), albo opracowane lub wyprodukowane z jej pomocą. Bosch tworzy technologię, która jest „bliżej nas”. Grupę reprezentuje spółka Robert Bosch GmbH oraz ok. 470 spółek zależnych i regionalnych w ponad 60 krajach. Z uwzględnieniem dystrybutorów i partnerów serwisowych, Bosch prowadzi sprzedaż, produkcję i działalność badawczo-rozwojową niemal we wszystkich krajach świata. Podstawą rozwoju przedsiębiorstwa jest innowacyjność. Firma zatrudnia około 90 000 pracowników w działach badań i rozwoju w 136 ośrodkach R&D na całym świecie, w tym ponad 48 000 ekspertów IT.

Więcej imformacji: www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPress

pobierz

Wciąż czegoś szukasz?