Suche

Informacje prasowe
udostepnij

Bosch i CATL podejmują współpracę w zakresie ogniw akumulatorowych

Celem współpracy jest zdobycie wiodącej pozycji w sektorze akumulatorów 48 V

  • Stefan Hartung: „48-woltowa hybrydyzacja będzie w przyszłości minimalnym standardem na rynku motoryzacyjnym”
  • Już w 2025 roku prawie 20 procent nowych samochodów będzie wyposażonych w system 48 V
  • Produkcja 48-woltowych akumulatorów Bosch rozpoczęła się w Wuxi w Chinach pod koniec 2018 roku
Łukasz Kałucki

Łukasz Kałucki >

X

Bosch i Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) zawarły umowę o długoterminowej współpracy strategicznej. Partnerzy wspólnie określą specyfikację dla ogniw akumulatorowych o wysokiej mocy. Następnie CATL zaprojektuje, opracuje i wyprodukuje te ogniwa zgodnie z wymaganiami Bosch. Ogniwa mają być stosowane w 48-woltowym akumulatorze opracowanym przez Boscha. Akumulator ten jest podstawowym elementem 48-woltowych hybrydowych układów napędowych, które ze względu na efektywność nabierają coraz większego znaczenia na całym świecie. Przystępując do tego aliansu Bosch zapewnia sobie również długoterminowe dostawy ogniw akumulatorowych.

Musimy rozumieć ogniwa akumulatorowe, ale nie musimy ich wytwarzać sami

mówi dr Stefan Hartung, członek zarządu Bosch i przewodniczący sektora biznesowego Mobility Solutions.

Wraz z CATL pozyskaliśmy jako partnera uznanego specjalistę od ogniw do akumulatorów litowo-jonowych. W połączeniu z naszą wiedzą dotyczącą systemów i doświadczeniem w zakresie zarządzania akumulatorami umocnimy silną pozycję na rynku akumulatorów 48 V.

dodaje Hartung.

CATL jest jednym z wiodących na świecie producentów akumulatorów i buduje obecnie fabrykę akumulatorów w Erfurcie w Niemczech. Dla Bosch ten sojusz to kolejny krok na drodze do uzyskania wiodącej pozycji na rynku elektromobilności. Wielu światowych producentów samochodów korzysta już z 48-woltowego akumulatora Bosch.

48-woltowy system ma być w przyszłości minimalnym standardem na rynku motoryzacyjnym

Akumulator 48 V należy do portfolio Bosch w zakresie systemów 48-woltowych, obok takich elementów jak przetworniki napięcia stałego DC/DC i maszyny elektryczne.

Wykorzystując tę technologię Bosch dąży do przygotowania wszystkich segmentów pojazdów do przyszłych wymagań w zakresie emisji i oferuje przystępną cenowo hybrydyzację. 48-woltowa instalacja wspomaga silnik spalinowy za pomocą silnika elektrycznego. Silnik ten jest zasilany z akumulatora 48 V, który z kolei jest ładowany poprzez odzyskiwanie energii w trakcie hamowania. W ten sposób można uzyskać zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 15 procent.

Jeśli chcemy poprawić efektywność, nie możemy już pozwolić, aby niewykorzystana energia hamowania ulatniała się. Ta 48-woltowa hybrydyzacja z pewnością będzie w przyszłości minimalnym standardem na rynku motoryzacyjnym

mówi Hartung.

Rynek 48-woltowych rozwiązań rośnie na całym świecie. Bosch spodziewa się, że do 2025 roku prawie 20 procent nowych samochodów sprzedawanych rocznie na świecie będzie miało 48-woltowy system i odpowiedni akumulator. Zapotrzebowanie na systemy 48-woltowe rośnie, szczególnie w Europie i w Chinach.

Akumulator 48 V Bosch – ekonomiczny i łatwy do zintegrowania

Produkcja pierwszej generacji 48-woltowego akumulatora rozpoczęła się już pod koniec ubiegłego roku w fabryce Bosch w Wuxi w Chinach. Cechą charakterystyczną najnowszej wersji tego produktu jest kompaktowa budowa i pasywne chłodzenie. Oznacza to, że producenci samochodów mogą łatwo integrować akumulator w swoich modelach samochodów i nie potrzebują żadnych drogich agregatów chłodzących. Ponadto mogą zrezygnować z długich i kosztownych własnych prac projektowych.

Jesteśmy przekonani, że nasz 48-woltowy akumulator osiągnie wiodącą pozycję na rynku i sprawi, że 48-woltowe hybrydy staną się dostępne cenowo na rynku masowym

mówi Hartung.

Kompetencje w całym ekosystemie e-mobilności

Bosch prowadzi tak szeroko zakrojone działania w kierunku e-mobilności jak żadne inne przedsiębiorstwo. Ich celem jest objęcie wiodącej roli na rynku masowej e-mobilności, który powstanie po roku 2020. Firma planuje zwiększyć sprzedaż w tym obszarze do 2025 roku ponad dziesięciokrotnie, do pięciu miliardów euro. Elektryczne komponenty układu napędowego Bosch są już obecne w ponad milionie pojazdów na całym świecie. Dostawca technologii i usług zrealizował projekty zespołów napędowych już dla 50 platform pojazdów elektrycznych.

Technikę Bosch można znaleźć w praktycznie każdej klasie pojazdów, od elektrycznych wózków dziecięcych, poprzez rowery i skutery, po samochody osobowe i pojazdy użytkowe. Kompetencje firmy rozciągają się zatem na cały ekosystem e-mobilności. Bosch współpracuje z różnymi producentami samochodów, aby zapewnić kierowcom pojazdów elektrycznych dostęp, za pomocą aplikacji, do około 40 000 punktów ładowania w ośmiu krajach europejskich.

W Polsce Grupa Bosch jest obecna od 1992 roku. Reprezentują ją cztery spółki: Robert Bosch; Bosch Rexroth; BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego i sia Abrasives Polska. Bosch prowadzi w Polsce działalność w pięciu lokalizacjach: Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Rzeszowie i Goleniowie i zatrudnia 9 580 pracowników (zgodnie ze stanem na 31.12.2023). W 2023 roku Grupa Bosch w Polsce wygenerowała obrót ze sprzedaży na rynku krajowym w wysokości 8 mld zł (zgodnie ze wstępnymi wynikami finansowymi, luty 2024). Firma od lat jest doceniania w niezależnych rankingach i nagradzana wyróżnieniami w Polsce za swoją wyjątkową kulturę korporacyjną, warunki pracy i możliwości rozwoju, jakie oferuje pracownikom.

Więcej: www.bosch.pl, www.bosch-prasa.pl, www.facebook.com/BoschPolska

Grupa Bosch jest wiodącym globalnym dostawcą technologii i usług. Zatrudnia około 427 600 pracowników na całym świecie (na dzień 31.12.2023). W 2023 roku firma wygenerowała na świecie obrót w wysokości 91,6 mld euro (zgodnie ze wstępnymi wynikami finansowymi, luty 2024). Bosch prowadzi działalność w czterech sektorach: Mobility, Industrial Technology, Consumer Goods oraz Energy and Building Technology. Jako wiodące przedsiębiorstwo IoT, firma oferuje innowacyjne rozwiązania dla inteligentnych domów, Przemysłu 4.0 i zintegrowanej w sieci mobilności. Bosch dąży do tego, aby mobilność była zrównoważona, bezpieczna i fascynująca. Wykorzystuje swoją wiedzę w zakresie czujników, oprogramowania i usług, a także własną chmurę IoT, aby oferować klientom połączone rozwiązania z jednego źródła. Strategicznym celem Grupy Bosch jest ułatwianie życia poprzez produkty i rozwiązania, wyposażone w sztuczną inteligencję (AI), albo opracowane lub wyprodukowane z jej pomocą. Bosch tworzy technologię, która jest „bliżej nas”. Grupę reprezentuje spółka Robert Bosch GmbH oraz ok. 470 spółek zależnych i regionalnych w ponad 60 krajach. Z uwzględnieniem dystrybutorów i partnerów serwisowych, Bosch prowadzi sprzedaż, produkcję i działalność badawczo-rozwojową niemal we wszystkich krajach świata. Podstawą rozwoju przedsiębiorstwa jest innowacyjność. Firma zatrudnia około 90 000 pracowników w działach badań i rozwoju w 136 ośrodkach R&D na całym świecie, w tym ponad 48 000 ekspertów IT.

Więcej imformacji: www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPress

pobierz

Wciąż czegoś szukasz?