Suche

Informacje prasowe
udostepnij

Bosch wprowadza wyświetlacze 3D do pojazdów

Kolejny kamień milowy w rozwoju wyświetlaczy cyfrowych

  • Dr Steffen Berns, prezes Bosch Car Multimedia: „Wyświetlacze stają się coraz bardziej interaktywnymi systemami”
  • Efekt 3D pozwala szybciej rejestrować informacje wzrokowo
  • Bosch połączył wszystkie funkcje sterowania w jednej centralnej jednostce obliczeniowej
Łukasz Kałucki

Łukasz Kałucki >

X

Większe, ładniejsze i bardziej kolorowe – wyświetlacze cyfrowe zawładnęły kokpitami samochodów. Ani kierowcy, ani pasażerowie nie chcą w aucie rezygnować z funkcji, które już znają z takich urządzeń, jak smartfony i telewizory. Ale jest coś więcej: w kokpitach przyszłości wyświetlacze cyfrowe będą odgrywać kluczową rolę w interakcji między kierowcą i pojazdem. Bosch odpowiada na ten trend wprowadzając nowe produkty w postaci wyświetlaczy 3D. Produkty te wykorzystują pasywną technologię 3D, aby wygenerować realistyczny trójwymiarowy efekt, który pozwala na uchwycenie wizualnych informacji szybciej niż na tradycyjnych ekranach. „Wyświetlacze stają się coraz bardziej interaktywnymi systemami, które mogą lepiej przewidywać indywidualne potrzeby kierowców. Ma to ogromny potencjał ekonomiczny dla Bosch” – mówi dr Steffen Berns, prezes Bosch Car Multimedia. Prognozy pokazują, że globalny rynek wyświetlaczy samochodowych podwoi się do 2025 roku z 15 miliardów dolarów (13,4 miliarda euro) do 30 miliardów dolarów (26,7 miliarda euro) (źródło: Global Market Insights). Bosch regularnie wyznacza standardy dla wyświetlaczy samochodowych, niezależnie czy mają ekrany zakrzywione, wyposażone w organiczne diody LED (OLED) lub dowolnie konfigurowane.

Efekt 3D w kokpicie

Wyświetlacze 3D to najnowszy trend w zestawach wskaźników. W kinie efekt 3D służy przede zwiększeniu rozrywkowego charakteru filmu. Ale w samochodzie jest inaczej. „Działanie głębi wyświetlacza oznacza, że kierowcy mogą szybciej zrozumieć ważne informacje wizualne, niezależnie od tego, czy pochodzą one z systemu wspomagania, czy z komunikatu o korku na drodze. Ostrzeżenia, które wydają się wyskakiwać z wyświetlacza, lepiej rzucają się w oczy” – mówi Berns. Ponadto podczas parkowania obraz z kamery cofania jest bardziej realistyczny, umożliwiając wcześniejsze wykrycie przeszkód. Kierowcy mogą jeszcze lepiej ocenić, ile miejsca na przykład pozostało między tylnym zderzakiem a ścianą parkingu. Podczas poruszania się po ulicach między blokami w dużych miastach efekt 3D odgrywa również decydującą rolę – głębia przestrzenna mapy pokazuje od razu, za którym budynkiem znajduje się następny zakręt. W nowym wyświetlaczu Bosch wykorzystuje pasywną technologię 3D, która działa całkowicie bez dodatkowych rozwiązań technicznych, takich jak śledzenie wzroku lub okulary 3D.

Innowacyjny i interaktywny

Oczy odpowiadają za 90 procent całej ludzkiej percepcji zmysłowej. Jednak samo wyświetlanie informacji w zestawie wskaźników było wczoraj. W przyszłości ma powstać większa interakcja między użytkownikami, a wyświetlaczami. Dlatego Bosch ma w swojej ofercie wszystkie rodzaje produktów – od ekranów małych i płaskich, poprzez duże i zakrzywione, aż po ekrany o nietypowych kształtach, takich jak okrągłe lub z przyciętymi narożnikami. Co więcej, interakcja może przybierać formę sterowania głosem lub dotykiem – z lub bez reagowania ekranu na dotyk. „Bosch opracowuje system informacyjno-rozrywkowy dostosowany do klienta” – mówi Berns. Zwłaszcza, gdy kierowcy w przyszłości pozwolą swojemu autopilotowi prowadzić pojazd, interfejs człowiek-maszyna (HMI) będzie miał kluczowe znaczenie dla interakcji między samochodem, a kierowcą.

Liczy się to, co działa w ukryciu

Coraz większe, bardziej kolorowe i inteligentne wyświetlacze z funkcją sterowania głosowego i dotykowego potrzebują coraz większej mocy obliczeniowej. Może to oznaczać znacznie więcej sterowników. Już dzisiaj nawet 15 jednostek obliczeniowych steruje w tle systemami wyświetlania i obsługi. Bosch używa tylko jednego komputera pokładowego do koordynowania całego interfejsu HMI i przekazuje wszystkie funkcje sterowania do jednej centralnej jednostki obliczeniowej. „Wprowadzamy inteligencję do kokpitu” – mówi Berns. Mniejsza liczba sterowników oznacza również mniejszy ciężar, a czas projektowania pojazdów staje się krótszy. Ponadto dzięki bezprzewodowym aktualizacjom system audio-nawigacyjny może mieć najnowszą wersję oprogramowania, tak samo jak smartfon.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Wyświetlacze samochodowe podlegają rygorystycznym standardom bezpieczeństwa. Zwłaszcza jeśli chodzi o wahania temperatury i wibracje, wymagania są znacznie wyższe niż w przypadku elektroniki użytkowej. Na przykład wyświetlacze samochodowe muszą działać poprawnie niezależnie od tego, czy temperatura wynosi minus 40 czy plus 120 stopni Celsjusza, i to przez cały okres eksploatacji pojazdu. Nawet w przypadku częściowej awarii, do kierowcy muszą zawsze docierać nawet minimalne ilości istotnych informacji. Systemy operacyjne Bosch są dokładnie testowane pod kątem ich przydatności do użytku w pojazdach.

Od lat 80. firma wprowadzała przełomowe rozwiązania jeśli chodzi o zestawy wskaźników w samochodach, jak na przykład pierwszy na świecie cyfrowy wyświetlacz w Audi Quattro. To także rozwiązanie technologiczne Bosch umożliwiło wyposażenie Audi TT w pierwszy swobodnie programowalny wyświetlacz. Bosch stworzył także pierwszy na świecie zakrzywiony zestaw wskaźników w kokpicie Innovision najnowszego VW Touarega. Firma wprowadza swoje innowacje cyfrowe również do wskaźników w motocyklach i e-rowerach.

KONFERENCJA PRASOWA BOSCH: wtorek, 10 września 2019 r., w godzinach od 12:55 do 13:10 (czasu lokalnego), spotkanie z dr. Volkmarem Dennerem, prezesem zarządu Robert Bosch GmbH i dr. Stefanem Hartungiem, przewodniczącym sektora biznesowego Mobility Solutions, na stoisku Bosch C02 w hali 8.

ŚLEDŹ PROFIL Bosch IAA 2019 na www.bosch-iaa.de i na Twitterze: #BoschIAA

Tags: 3D screen

W Polsce Grupa Bosch jest obecna od 1992 roku. Reprezentują ją cztery spółki: Robert Bosch; Bosch Rexroth; BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego i sia Abrasives Polska. Bosch prowadzi w Polsce działalność w pięciu lokalizacjach: Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Rzeszowie i Goleniowie i zatrudnia 9 580 pracowników (zgodnie ze stanem na 31.12.2023). W 2023 roku Grupa Bosch w Polsce wygenerowała obrót ze sprzedaży na rynku krajowym w wysokości 8 mld zł (zgodnie ze wstępnymi wynikami finansowymi, luty 2024). Firma od lat jest doceniania w niezależnych rankingach i nagradzana wyróżnieniami w Polsce za swoją wyjątkową kulturę korporacyjną, warunki pracy i możliwości rozwoju, jakie oferuje pracownikom.

Więcej: www.bosch.pl, www.bosch-prasa.pl, www.facebook.com/BoschPolska

Grupa Bosch jest wiodącym globalnym dostawcą technologii i usług. Zatrudnia około 427 600 pracowników na całym świecie (na dzień 31.12.2023). W 2023 roku firma wygenerowała na świecie obrót w wysokości 91,6 mld euro (zgodnie ze wstępnymi wynikami finansowymi, luty 2024). Bosch prowadzi działalność w czterech sektorach: Mobility, Industrial Technology, Consumer Goods oraz Energy and Building Technology. Jako wiodące przedsiębiorstwo IoT, firma oferuje innowacyjne rozwiązania dla inteligentnych domów, Przemysłu 4.0 i zintegrowanej w sieci mobilności. Bosch dąży do tego, aby mobilność była zrównoważona, bezpieczna i fascynująca. Wykorzystuje swoją wiedzę w zakresie czujników, oprogramowania i usług, a także własną chmurę IoT, aby oferować klientom połączone rozwiązania z jednego źródła. Strategicznym celem Grupy Bosch jest ułatwianie życia poprzez produkty i rozwiązania, wyposażone w sztuczną inteligencję (AI), albo opracowane lub wyprodukowane z jej pomocą. Bosch tworzy technologię, która jest „bliżej nas”. Grupę reprezentuje spółka Robert Bosch GmbH oraz ok. 470 spółek zależnych i regionalnych w ponad 60 krajach. Z uwzględnieniem dystrybutorów i partnerów serwisowych, Bosch prowadzi sprzedaż, produkcję i działalność badawczo-rozwojową niemal we wszystkich krajach świata. Podstawą rozwoju przedsiębiorstwa jest innowacyjność. Firma zatrudnia około 90 000 pracowników w działach badań i rozwoju w 136 ośrodkach R&D na całym świecie, w tym ponad 48 000 ekspertów IT.

Więcej imformacji: www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPress

pobierz

Wciąż czegoś szukasz?