Suche

Informacje prasowe #Electrified mobility
udostepnij

Oprogramowanie Bosch chroni życie

System ostrzegania o pojazdach jadących pod prąd wdrożony w 13 europejskich krajach

  • Około 15 dostawców aplikacji dociera do milionów użytkowników z rozwiązaniem Boscha ostrzegającym o pojeździe jadącym pod prąd
  • Aplikacje na smartfony ostrzegają w ciągu kilku sekund kierowcę jadącego w złym kierunku oraz kierowców jadących z przeciwka
  • Każdego roku niemieckie stacje radiowe ostrzegają słuchaczy prawie 2 000 razy o pojazdach jadących pod prąd na autostradach
Łukasz Kałucki

Łukasz Kałucki >

X

Wbrew pozorom pojazdy jadące pod prąd to nie jest wcale rzadki widok. W samych Niemczech poprzez kanały informacji o ruchu drogowym wysyłanych jest codziennie około pięciu (a w ciągu roku blisko 2 000) powiadomień o kierowcach poruszających się w nieprawidłowym kierunku. Zaledwie kilka tysięcy linii kodu oprogramowania może uchronić ludzkie życie – Bosch demonstruje to za pomocą opartego na chmurze danych systemu ostrzegania przed pojazdami jadącymi pod prąd. Ta, ratująca życie, usługa dostępna w chmurze nie tylko ostrzega kierowcę, który zmierza w złym kierunku, ale ostrzega także innych kierowców w strefie zagrożenia, wysyłając błyskawicznie powiadomienie typu push. Usługa ta dostępna jest w 13 krajach europejskich. Alarm informujący o jadących pod prąd pojazdach, zintegrowany w 2018 roku z aplikacjami radiowymi niemieckich nadawców Antenne Bayern i Rock Antenne, ma już 400 000 unikalnych użytkowników i jest na etapie rozwoju. Około 15 aplikacji nawigacyjnych, strumieniowych i radiowych ma teraz funkcję ostrzegania opracowaną przez firmę Bosch. Dzięki temu z usługi może korzystać kilka milionów ludzi w Europie – od Irlandii po Włochy i od Portugalii po Polskę. „Koniec z wypadkami drogowymi powodowanymi przez kierowców jadących pod prąd – to cel firmy Bosch” – mówi dr Markus Heyn, członek zarządu Robert Bosch GmbH. Bosch opracował również moduł oprogramowania dla tego cyfrowego ratownika. Jedyny w swoim rodzaju na świecie, integruje alarm z systemami informacyjno-rozrywkowymi pojazdu.

Oprogramowanie ogarnia świat

Coraz więcej operatorów nawigacji, stacji radiowych i portali informacyjnych integruje w swoich aplikacjach opartą na chmurze funkcję powiadamiania o kierowcach jadących pod prąd opracowaną przez firmę Bosch, wysyłając tym samym cyfrowego „anioła stróża”, który zapewnia użytkownikom bezpieczeństwo podczas każdej podróży. Dzięki 8 milionom pobrań i średnio milionowi aktywnych użytkowników miesięcznie, aplikacja do nawigacji Karta GPS, sprzedawana przez portugalski start-up NDrive, jest jedną z najpopularniejszych na świecie tego typu aplikacji na smatfony. Ludzie w 140 krajach używają jej nie tylko do znalezienia najszybszej drogi do celu, ale także – dzięki funkcji Bosch i łączności w chmurze – jako alertu przed kierowcami poruszającymi się nieprawidłowo. Aplikacja radiowa i strumieniowa dostarczana przez bigFM, która ma ponad pół miliona unikalnych użytkowników, zawiera funkcję Bosch od stycznia 2019 r. Ponadto tę usługę oferują swoim użytkownikom Radioplayer.de, Radio FFN, Radio Regenbogen, Regenbogen 2, Radio RPR, TCS i BikerSOS oraz wiele innych aplikacji. Więcej partnerów czeka w blokach startowych, w tym twórcy aplikacji Focus Online, Calimoto i V-Navi na smartfony. „Chcemy rozpowszechnić ostrzeganie o kierowcach jadących pod prąd. Każda ofiara śmiertelna na drodze to o jedną za dużo” – mówi Heyn.

Oprogramowanie do inteligentnej łączności

Według statystyk, prawie co trzecia jazda pod prąd kończy się po przejechaniu zaledwie 500 metrów – w najgorszym przypadku śmiertelnie. W celu wykrycia pojazdu poruszającego się w nieprawidłowym kierunku, bazująca na chmurze funkcja porównuje rzeczywisty ruch pojazdu z dozwolonymi kierunkami jazdy. Informacje na temat kierunków są przechowywane w bazie danych, na stronie internetowej. Wystarczy, że kierowca otworzy aplikację w tle. W przypadku stwierdzenia niedopuszczalnych odchyleń, kierowca jest powiadamiany o swoim błędzie poprzez komunikat typu push. W tym samym czasie ostrzegani są także kierowcy pojazdów nadjeżdżających z przeciwka. Im więcej pojazdów jest połączonych z internetem, tym gęstsza jest niewidzialna sieć bezpieczeństwa i tym większa skuteczność ostrzeżeń. W przyszłości Bosch wykorzysta nowy moduł oprogramowania, aby zintegrować funkcję ostrzegania bezpośrednio z systemami informacyjno-rozrywkowymi. Wówczas kierowca otrzyma w ciągu kilku sekund ostrzeżenie na centralnym wyświetlaczu. Bosch prowadzi rozmowy z wieloma producentami samochodów, którzy chcą oferować funkcję powiadamiania o kierowcach jadących pod prąd jako standardowe wyposażenie.

W Polsce Grupa Bosch jest obecna od 1992 roku. Reprezentują ją cztery spółki: Robert Bosch; Bosch Rexroth; BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego i sia Abrasives Polska. Bosch prowadzi w Polsce działalność w pięciu lokalizacjach: Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Rzeszowie i Goleniowie i zatrudnia 9 580 pracowników (zgodnie ze stanem na 31.12.2023). W 2023 roku Grupa Bosch w Polsce wygenerowała obrót ze sprzedaży na rynku krajowym w wysokości 8 mld zł (zgodnie ze wstępnymi wynikami finansowymi, luty 2024). Firma od lat jest doceniania w niezależnych rankingach i nagradzana wyróżnieniami w Polsce za swoją wyjątkową kulturę korporacyjną, warunki pracy i możliwości rozwoju, jakie oferuje pracownikom.

Więcej: www.bosch.pl, www.bosch-prasa.pl, www.facebook.com/BoschPolska

Grupa Bosch jest wiodącym globalnym dostawcą technologii i usług. Zatrudnia około 427 600 pracowników na całym świecie (na dzień 31.12.2023). W 2023 roku firma wygenerowała na świecie obrót w wysokości 91,6 mld euro (zgodnie ze wstępnymi wynikami finansowymi, luty 2024). Bosch prowadzi działalność w czterech sektorach: Mobility, Industrial Technology, Consumer Goods oraz Energy and Building Technology. Jako wiodące przedsiębiorstwo IoT, firma oferuje innowacyjne rozwiązania dla inteligentnych domów, Przemysłu 4.0 i zintegrowanej w sieci mobilności. Bosch dąży do tego, aby mobilność była zrównoważona, bezpieczna i fascynująca. Wykorzystuje swoją wiedzę w zakresie czujników, oprogramowania i usług, a także własną chmurę IoT, aby oferować klientom połączone rozwiązania z jednego źródła. Strategicznym celem Grupy Bosch jest ułatwianie życia poprzez produkty i rozwiązania, wyposażone w sztuczną inteligencję (AI), albo opracowane lub wyprodukowane z jej pomocą. Bosch tworzy technologię, która jest „bliżej nas”. Grupę reprezentuje spółka Robert Bosch GmbH oraz ok. 470 spółek zależnych i regionalnych w ponad 60 krajach. Z uwzględnieniem dystrybutorów i partnerów serwisowych, Bosch prowadzi sprzedaż, produkcję i działalność badawczo-rozwojową niemal we wszystkich krajach świata. Podstawą rozwoju przedsiębiorstwa jest innowacyjność. Firma zatrudnia około 90 000 pracowników w działach badań i rozwoju w 136 ośrodkach R&D na całym świecie, w tym ponad 48 000 ekspertów IT.

Więcej imformacji: www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPress

pobierz

Wciąż czegoś szukasz?