Suche

Informacje prasowe
udostepnij

10 lat Uphill Flow

Jak Bosch eBike Systems ukształtował kolarstwo górskie i zmienił całą branżę

  • Od dziesięciu lat Bosch Uphill Flow uosabia fascynację rowerami eMTB
  • Uphill Flow wywarł trwały wpływ na społeczność MTB oraz branżę rowerową i otworzył nowe perspektywy
  • Uphill Flow jako inspiracja i siła napędowa rozwoju wielu produktów
Agnieszka Augustyniak

Agnieszka Augustyniak

X

Stuttgart / Reutlingen – Dziesięć lat temu narodził się pomysł, który zrewolucjonizował kolarstwo górskie i zmienił całą branżę rowerową: Uphill Flow. Termin ten jest głęboko zakorzeniony w tradycji Bosch eBike Systems i zarówno inspiruje, jak i napędza rozwój produktów firmy.

– Uphill Flow oznacza fascynację odkrywaniem technicznych możliwości jazdy pod górę, bawienie się fizyką i radość z jazdy eMTB pod górę – mówi Claus Fleischer, prezes zarządu Bosch eBike Systems.

Wraz z byłym profesjonalistą w dziedzinie trialów rowerowych Stefanem Schlie zdefiniował on ten termin w 2014 roku. Z ciekawości obaj jeździli po technicznych trasach pod górę i szybko zdali sobie sprawę: – Jeśli tylko dla ułamka rowerzystów górskich jest to tak fajne jak dla nas, może to stać się czymś naprawdę dużym.

Uphill Flow otwiera nowe perspektywy i możliwości dla rowerzystów na rowerach eMTB, nowe odczucia podczas jazdy i doświadczenia, które wykraczają poza konwencjonalne kolarstwo górskie. „Okno flow” znajduje się powyżej osobistej strefy komfortu, dlatego nie prowadzi do znudzenia, ale raczej stanowi wyzwanie. Dochodzi do poziomu wyzwania i wyzwolenia sportowych ambicji, ale bez nadmiernego przeciążenia czy stresu. To właśnie jest wyjątkowe i każdy może to natychmiast poczuć. Rower eMTB rozszerza doznania dostarczane przez aplikację Flow.

Kamień milowy w sporcie rowerowym: od pomysłu do nowego wymiaru MTB

To, co zaczęło się jako pomysł po dniu spędzonym razem na szlaku, stało się historią sukcesu, która do kolarstwa górskiego dodała nowy znaczący wymiar: pod górę. Tryb Uphill Flow doprowadził do dalszego rozwoju kolarstwa górskiego, w którym centralne miejsce zajmuje całe doznanie, a nie tylko zjazd. – Wszystko, co nie dawało satysfakcji bez literki „e”, dzięki Uphill Flow stało się przygodą – strome pochyłości usiane przeszkodami, korzenie i stopnie – kontynuował Fleischer. Dzięki temu długie przejażdżki w grupie stały się bardziej koleżeńskie, ponieważ można jechać razem i rozmawiać. A długie rowerowe przygody w górach są teraz możliwe bez podwózki lub wyciągu. Fleischer i Schlie ukształtowali świat MTB swoją wizją i dzięki swojej ciekawości położyli podwaliny pod liczne zmiany produktowe, projekty infrastruktury rowerowej w regionach turystycznych i nowe formaty zawodów.

– Dziesięć lat temu eMTB było jeszcze zupełnie nieznane; coś zupełnie nowego, co zbudzało wiele wątpliwości. Byliśmy jednak przekonani i w 2015 roku wprowadziliśmy na rynek w postaci Performance Line CX pierwszy napęd przeznaczony specjalnie do rowerów eMTB – wyjaśnia Fleischer. W rezultacie rynek nabrał tempa. Skutkiem tego coraz więcej producentów dostosowało swoje projekty i strategie, oferując eMTB w swoim portfolio i udostępniając wyjątkowe wrażenia z jazdy coraz większej liczbie rowerzystów. Początkowe wątpliwości ustąpiły miejsca fascynacji i wyniosły kolarstwo górskie na nowy poziom. – Rower eMTB zmienił całą społeczność – mówi Fleischer. – Dla wysportowanych rowerzystów górskich i kolarzy trailowych rower eMTB stał się nieodzowny.

Uphill Flow pojawił się również w sektorze imprez i wyścigów: zawody takie jak Bosch eMTB Challenge z etapami w Niemczech, Włoszech i Szwajcarii inspirują uczestników specjalnymi etapami Uphill i technicznymi przejazdami. Międzynarodowa Unia Kolarska UCI dodała do kalendarza wyścigów Puchar Świata w e-MTB Cross-Country i E-Enduro.

Uphill Flow jako siła napędowa rozwoju

Uphill Flow stał się filozofią firmy Bosch eBike Systems. – Innowacja rodzi się z inspiracji, a inspiracja z ciekawości – mówi Fleischer, wyjaśniając swoje credo. Ciekawość

i opanowanie grawitacji: z takim nastawieniem Fleischer i Schlie odkryli Uphill Flow dla siebie dziesięć lat temu. Od tego czasu jest to dla Bosch eBike Systems zachęta do opracowywania nowych produktów z myślą o rowerzystach na rowerach eMTB. – Idealny silnik musi wspierać cię tak organicznie, tak harmonijnie i intuicyjnie, że nie myślisz o nim na szlaku – ujawnia Fleischer. – To jedyny sposób na osiągnięcie idealnego „Uphill Flow”.

Układy napędowe, takie jak Performance Line CX, Performance Line CX Race i Performance Line SX, pionierski progresywno-dynamiczny tryb eMTB, Extended Boost i wiele innych rozwiązań technicznych Bosch eBike Systems opracowano w celu zapewnienia tych wyjątkowych odczuć podczas jazdy na szlaku. To, co zaczęło się jako wizja w 2014 roku, stało się synonimem wrażeń z jazdy, które pozytywnie ukształtowały, rozszerzyły i zmieniły świat rowerów MTB i całą branżę rowerową dzięki innowacjom.

Grupa Bosch jest obecna w Polsce od 1992 roku. Reprezentują ją cztery spółki: Robert Bosch; Bosch Rexroth; BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego i sia Abrasives Polska. Bosch prowadzi w Polsce działalność w pięciu lokalizacjach: Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Rzeszowie i Goleniowie. Zatrudnia ponad 9 700 pracowników (zgodnie ze stanem na 31.12.2024). W 2024 roku Grupa Bosch w Polsce wygenerowała obrót ze sprzedaży na rynku krajowym w wysokości 7,5 mld zł. Łączna sprzedaż Grupy Bosch w Polsce, obejmująca sprzedaż spółek nieskonsolidowanych oraz dostawy wewnętrzne do spółek powiązanych, wyniosła 13,2 mld zł. W Polsce zlokalizowanych jest osiem fabryk, cztery centra badawczo-rozwojowe, Bosch Digital Hub - centrum kompetencyjne IT oraz zespoły i centra usług wspólnych Grupy Bosch. Firma od lat jest doceniania w niezależnych rankingach i nagradzana wyróżnieniami za swoją wyjątkową kulturę korporacyjną, warunki pracy i możliwości rozwoju, jakie oferuje pracownikom.

Więcej: www.bosch.pl, www.bosch-prasa.pl, www.facebook.com/BoschPolska www.linkedin.com/company/bosch-polska

Grupa Bosch jest wiodącym globalnym dostawcą technologii i usług. Zatrudnia około 417 900 pracowników na całym świecie (na dzień 31.12.2024). W 2024 roku globalne obroty ze sprzedaży koncernu wyniosły 90,5 mld euro. Bosch prowadzi działalność w czterech sektorach: Mobility, Industrial Technology, Consumer Goods oraz Energy and Building Technology. Celem firmy jest wykorzystanie technologii do kształtowania uniwersalnych trendów, takich jak automatyzacja, elektryfikacja, digitalizacja, łączność i zorientowanie na zrównoważony rozwój. Dywersyfikacja branżowa i regionalna firmy Bosch wzmacnia jej innowacyjność i pozycję. Koncern wykorzystuje swoją wiedzę w zakresie sensorów, oprogramowania i usług, aby oferować klientom połączone rozwiązania z jednego źródła. Doświadczenie z obszaru integracji sieciowej i sztucznej inteligencji umożliwia firmie opracowywanie i wytwarzanie przyjaznych użytkownikowi produktów. Tworząc technologię, która jest „bliżej nas”, Bosch dąży do poprawy jakości życia i ochrony zasobów naturalnych. Grupę reprezentuje spółka Robert Bosch GmbH oraz ok. 470 spółek zależnych i regionalnych w ponad 60 krajach. Z uwzględnieniem dystrybutorów i partnerów serwisowych, Bosch prowadzi sprzedaż, produkcję i działalność badawczo-rozwojową niemal we wszystkich krajach świata. Podstawą rozwoju przedsiębiorstwa jest innowacyjność. Firma zatrudnia ok 86 900 pracowników w działach badań i rozwoju w 136 ośrodkach R&D na całym świecie, w tym ponad 48 000 ekspertów IT.

Więcej informacji: www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPress

pobierz