Suche

Informacje prasowe #Working at Bosch
udostepnij
  • Zakończyła się 3. edycja programu Mother Empower.
  • Program mentoringowy Mother Empower jest owocem współpracy Robert Bosch Polska oraz Fundacji Mamo Pracuj.
  • Inicjatywa skierowana jest do kobiet, które po przerwie związanej z macierzyństwem chcą powrócić do aktywności zawodowej.
  • W tym roku w programie wzięła udział rekordowa liczba pracowników Bosch: 24 mentorek i 8 mentorów.

Aż 94% kobiet po przerwie związanej z macierzyństwem chce powrócić do pracy, finalnie tylko połowa młodych mam podejmuje aktywność zawodową. Na taką sytuację składa się kilka przyczyn: niewielka elastyczność pracodawców czy trudności z połączeniem obowiązków zawodowych i rodzicielskich.1

Wiele kobiet ma obawy, czy uda im się połączyć dwie ważne role: matki i pracownika. Choć budowanie kariery w trakcie macierzyństwa to wyzwanie, przy odpowiednim wsparciu jest możliwe. Nieraz do określenia jasnej wizji rozwoju potrzebna jest dodatkowa motywacja i rada z zewnątrz – nie zawsze dostrzegamy własne mocne strony, za to jesteśmy pełne wątpliwości, czy sobie poradzimy. Program Mother Empower zapewnia właśnie takie wsparcie i pomaga rozwinąć skrzydła młodym mamom.

mówi Izabela Pipka, HR Director w firmie Robert Bosch Polska, prywatnie mama czwórki dzieci.

Będąc świadomym pracodawcą, Bosch Polska angażuje się w działania, przez które wspiera mamy w powrocie do aktywności zawodowej. Jednym z nich jest realizowany od 3 lat wspólnie z Fundacją Mamo Pracuj – program mentoringowy #MotherEmpower. W ramach projektu pracownicy Bosch zostają mentorami i mentorkami dla kobiet, które z kolei zgłaszają się do Fundacji szukając nowej drogi zawodowej po przerwie związanej z macierzyństwem. Udział w programie to korzyści dla obu stron. Mentees zwiększają swoje szanse na rynku pracy, a mentorzy i mentorki rozwijają swoje umiejętności miękkie i dzielą się wiedzą w zakresie rynku pracy i nie tylko. W tym roku po raz pierwszy do programu zostali zaproszeni również Panowie z firmy Bosch, którzy świetnie sprawdzili się w roli mentorów.

„Poznałem Gosię, która urodziła dwójkę dzieci i postanowiła wrócić na rynek pracy po przerwie macierzyńskiej. Potrzebowała pomocy w tym, aby napisać list motywacyjny i CV, uwierzyć w siebie i znaleźć wymarzonego pracodawcę. Na początku zastanawiałem się, czy poradzę sobie w tym programie, ponieważ nigdy nie byłem ani mentorem, ani po drugiej stronie takiego procesu. Natomiast więź z Gosią polegała czasami po prostu na szczerej rozmowie” – mówi Karol Książczak z Działu Bosch Termotechnika, tegoroczny mentor.

Inicjatywa to cenne doświadczenie dla obu stron – poza wymianą doświadczeń zawodowych czy aktualizacji CV i profilu LinkedIn, to okazja do podzielenia się spostrzeżeniami i pespektywą życiową między mentee i mentorem lub mentorką. Jest też szansą rozwoju dodatkowych umiejętności dla samych mentorów. „W programie poznaję zupełnie nowe kompetencje, z których nie korzystam na co dzień. To otwiera przede mną inny obszar rozwoju: umiejętności miękkich. Poznaję też dużo osób z pracy, z Boscha, i dzięki temu praca po prostu jest fajniejsza” – mówi Ania Bąkiewicz z Działu (M) Mobility, która zdecydowała się być mentorką już po raz drugi.

Pary mentorskie przez 3 miesiące wspólnie pracowały nad nowymi możliwościami zawodowymi i nie tylko. Ponadto dla mentees ufundowane zostały stypendia przeznaczone na rozwijanie kompetencji zawodowych. W ramach programu Mother Empower odbyły się także cenne szkolenia zarówno dla mentee, jak i mentorek oraz mentorów. Uczestnicy skorzystali z warsztatów eksperckich dotyczących podstaw efektywnej komunikacji na LinkedIn oraz wzięli udział w spotkaniu z Dominikiem Juszczykiem, certyfikowanym coachem, podczas którego dowiedzieli się jak być produktywnym i znajdować czas na aktywności niezwiązane tylko z pracą zawodową. Ponadto uczestnicy mogli uzupełnić swoją wiedzę dotyczącą procesu mentoringowego podczas warsztatu z Moniką Braun.

1Raport z badania Macierzyństwo a aktywność zawodowa, Fundacja Rodzic w mieście.

Trzecia edycja programu

W tegorocznej trzeciej edycji MotherEmpower udział wzięły 32 pary mentorskie: 24 mentorki i 8 mentorów oraz 32 mentees (uczestniczek) – wybranych spośród 267 zgłoszonych kandydatek. Inicjatywa powstała dzięki współpracy firmy Robert Bosch i Fundacji Mamo Pracuj. W 2021 roku program #MotherEmpower został uhonorowany tytułem Najlepszego programu mentoringowego 2021 przez HRInfluencers oraz Polskie Stowarzyszenie Mentoringu.

Więcej szczegółów na stronie programu: www.mother-empower.mamopracuj.pl

Tags: Lifestyle

W Polsce Grupa Bosch jest obecna od 1992 roku. Reprezentują ją cztery spółki: Robert Bosch; Bosch Rexroth; BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego i sia Abrasives Polska. Bosch prowadzi w Polsce działalność w pięciu lokalizacjach: Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Rzeszowie i Goleniowie i zatrudnia 9 580 pracowników (zgodnie ze stanem na 31.12.2023). W 2023 roku Grupa Bosch w Polsce wygenerowała obrót ze sprzedaży na rynku krajowym w wysokości 8 mld zł (zgodnie ze wstępnymi wynikami finansowymi, luty 2024). Firma od lat jest doceniania w niezależnych rankingach i nagradzana wyróżnieniami w Polsce za swoją wyjątkową kulturę korporacyjną, warunki pracy i możliwości rozwoju, jakie oferuje pracownikom.

Więcej: www.bosch.pl, www.bosch-prasa.pl, www.facebook.com/BoschPolska

Grupa Bosch jest wiodącym globalnym dostawcą technologii i usług. Zatrudnia około 427 600 pracowników na całym świecie (na dzień 31.12.2023). W 2023 roku firma wygenerowała na świecie obrót w wysokości 91,6 mld euro (zgodnie ze wstępnymi wynikami finansowymi, luty 2024). Bosch prowadzi działalność w czterech sektorach: Mobility, Industrial Technology, Consumer Goods oraz Energy and Building Technology. Jako wiodące przedsiębiorstwo IoT, firma oferuje innowacyjne rozwiązania dla inteligentnych domów, Przemysłu 4.0 i zintegrowanej w sieci mobilności. Bosch dąży do tego, aby mobilność była zrównoważona, bezpieczna i fascynująca. Wykorzystuje swoją wiedzę w zakresie czujników, oprogramowania i usług, a także własną chmurę IoT, aby oferować klientom połączone rozwiązania z jednego źródła. Strategicznym celem Grupy Bosch jest ułatwianie życia poprzez produkty i rozwiązania, wyposażone w sztuczną inteligencję (AI), albo opracowane lub wyprodukowane z jej pomocą. Bosch tworzy technologię, która jest „bliżej nas”. Grupę reprezentuje spółka Robert Bosch GmbH oraz ok. 470 spółek zależnych i regionalnych w ponad 60 krajach. Z uwzględnieniem dystrybutorów i partnerów serwisowych, Bosch prowadzi sprzedaż, produkcję i działalność badawczo-rozwojową niemal we wszystkich krajach świata. Podstawą rozwoju przedsiębiorstwa jest innowacyjność. Firma zatrudnia około 90 000 pracowników w działach badań i rozwoju w 136 ośrodkach R&D na całym świecie, w tym ponad 48 000 ekspertów IT.

Więcej imformacji: www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPress

pobierz

Wciąż czegoś szukasz?