Suche

Informacje prasowe #Technika motoryzacyjna
udostepnij

100 lat serwisów Bosch Service: innowacja zrodzona z tradycji

Pierwszy „Warsztat montażowo-naprawczy Bosch” został otwarty w Hamburgu w 1921 roku i dał początek największej na świecie sieci niezależnych warsztatów

  • Bosch Service to największa na świecie sieć niezależnych warsztatów, zrzeszająca
  • blisko 15 000 serwisów w 150 krajach
  • Warsztaty partnerskie Bosch od 100 lat otrzymują wsparcie w postaci dostępu do: części zamiennych do samochodów, wyposażenia warsztatowego, wiedzy biznesowej i technicznej oraz komunikacji marketingowej
  • Bosch jako lider innowacji zapewnia swoim partnerom dostęp do najnowocześniejszych technologii i sprzętu do diagnostyki, serwisowania i napraw
  • Warsztaty Bosch Service oferują kierowcom na całym świecie szeroki zakres najnowocześniejszych usług, niezależnie od marki samochodu
  • 30 lat sieci Bosch Service w Polsce

100 lat doświadczenia

Pierwszy warsztat partnerski

Max Eisenmann & Co. z siedzibą w Hamburgu stał się w 1921 r. pierwszym oficjalnym warsztatem montażowo-naprawczym spółki Robert Bosch AG, dając początek nie tylko nowej usłudze Bosch, ale i historii globalnego sukcesu. Robert Bosch, założyciel firmy, wcześnie dostrzegł potrzebę stworzenia sieci zrzeszającej warsztaty. Wraz ze wzrostem liczby użytkowników samochodów, rósł również popyt na specjalistyczną wiedzę. Bosch Service to obecnie największa na świecie sieć niezależnych warsztatów, zrzeszająca blisko 15 000 serwisów w 150 krajach.

100 lat współpracy jako siła napędowa na rynku globalnym

Jako członkowie globalnej sieci Bosch Service, warsztaty otrzymują wsparcie w postaci dostępu do najnowocześniejszego sprzętu do diagnostyki, efektywnej logistyki części zamiennych i działań marketingowych. Dzięki usługom informacyjnym i konsultingowym, a także najnowocześniejszej technice diagnostycznej Bosch, serwisy obsługują kompleksowo auta wszystkich marek. Połączenie szerokiego asortymentu oryginalnych części Bosch z wiedzą zdobytą w czasie renomowanych szkoleń w Centrum Szkoleniowym Bosch, pozwala oferować klientom usługi najwyższej jakości.

100 lat zaufania klientów gwarancją stabilności

Jakość usług świadczonych przez sieć Bosch wynika z programu Bosch Service Excellence, który opiera się na regularnych audytach weryfikujących zarządzanie procesami serwisowymi, procesem obsługi klienta oraz na wsparciu w zarządzaniu jakością. Warsztaty Bosch Service regularnie zajmują czołowe pozycje w ankietach satysfakcji klientów i niezależnych testach, uzyskując w ocenach klientów średnią 4,4 gwiazdek na 5 możliwych.

Intensywne badania jako klucz do sukcesu na następne 100 lat

Bosch zatrudnia ponad 72 000 osób w obszarze badań i rozwoju, a w 2019 r. zainwestował w ten segment 6,1 mld euro. Dzięki 4202 zgłoszeniom patentowym w 2019 roku, Bosch jest jednym z głównych motorów innowacji w dziedzinie mobilności, co przynosi korzyści warsztatom sieci Bosch Service i ich klientom. „Coraz więcej samochodów wyposażona jest w nowoczesne układy napędowe, zaawansowane systemy bezpieczeństwa, czy systemy informacyjno-rozrywkowe” - mówi Paweł Hańczewski, dyrektor handlowy działu części samochodowych i wyposażenia warsztatowego Bosch. „Oznacza to również nowe wyzwania dla warsztatów. Bosch jest w stanie sprostać rosnącym wymaganiom klientów i zagwarantować, że użytkownicy samochodów będą mieli w warsztatach Bosch Service zawsze kompetentnego partnera w zakresie usług i napraw” – dodaje Hańczewski.

Rozwój przy niezmiennie wysokiej jakości usług - taki jest cel

100 lat po otwarciu pierwszego warsztatu serwisy sieci Bosch Service są liderami na rynku niezależnych serwisów jako nowocześni dostawcy kompleksowych usług. Bosch świętuje ten sukces z optymistycznym spojrzeniem w przyszłość. Celem jest wzmacnianie relacji pomiędzy klientem i serwisem w oparciu o rozwiązania cyfrowe oraz inteligentne wykorzystanie danych – tak, aby również w przyszłości pozostać niezawodnym i innowacyjnym partnerem w dziedzinie mobilności na całym świecie.

30 lat Bosch Service w Polsce

W 2021 roku warsztaty Bosch w Polsce obchodzą podwójny jubileusz. Oprócz międzynarodowej 100. rocznicy, z dumą celebrowane jest także 30-lecie sieci Bosch Service w Polsce, do której należy ponad 400 serwisów samochodowych. Zarówno w latach 90-tych, kiedy powstawały pierwsze polskie serwisy Bosch, jak i współcześnie – nadrzędnymi wartościami są dbałość o satysfakcję klienta i wysoką jakość oferowanych usług, także w zakresie serwisu aut na gwarancji.

Przynależność do sieci Bosch Service przynosi warsztatom wiele korzyści, jak np. rozpoznawalną markę czy spójną komunikację marketingową. Oprócz aspektów promocyjnych warte uwagi są także analizy biznesowe, wspierające serwisy w rozwoju.

„Zarządzanie współczesnym serwisem to zarządzanie poprzez system informatyczny i wskaźniki serwisowe pozwalające na monitorowanie wydajności pracy serwisów, rentowności poszczególnych usług, grup klientów, pojazdów itp.” – mówi Robert Dzierżanowski, kierownik ds. rozwoju koncepcji serwisowych Bosch. „Dostęp do wiedzy, w tym wytycznych do optymalizacji procesów warsztatowych, a także ścisła współpraca pomiędzy firmą Bosch, a warsztatem przekłada się na poprawę kondycji finansowej serwisu” – dodaje Dzierżanowski.

Kluczem do sukcesu w Bosch Service jest efekt synergii uzyskany przez optymalne połączenie indywidualności warsztatu (serwisy są samodzielne pod względem prawnym i finansowym, zachowują swoją tożsamość) z jego współpracy z siecią Bosch. Istotne jest przy tym partnerstwo i zrozumienie potrzeb obu stron, wynikające z wieloletniej tradycji.

W Polsce Grupa Bosch jest obecna od 1992 roku. Reprezentują ją cztery spółki: Robert Bosch; Bosch Rexroth; BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego i sia Abrasives Polska. Bosch prowadzi w Polsce działalność w pięciu lokalizacjach: Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Rzeszowie i Goleniowie i zatrudnia 9 580 pracowników (zgodnie ze stanem na 31.12.2023). W 2023 roku Grupa Bosch w Polsce wygenerowała obrót ze sprzedaży na rynku krajowym w wysokości 8 mld zł (zgodnie ze wstępnymi wynikami finansowymi, luty 2024). Firma od lat jest doceniania w niezależnych rankingach i nagradzana wyróżnieniami w Polsce za swoją wyjątkową kulturę korporacyjną, warunki pracy i możliwości rozwoju, jakie oferuje pracownikom.

Więcej: www.bosch.pl, www.bosch-prasa.pl, www.facebook.com/BoschPolska

Grupa Bosch jest wiodącym globalnym dostawcą technologii i usług. Zatrudnia około 427 600 pracowników na całym świecie (na dzień 31.12.2023). W 2023 roku firma wygenerowała na świecie obrót w wysokości 91,6 mld euro (zgodnie ze wstępnymi wynikami finansowymi, luty 2024). Bosch prowadzi działalność w czterech sektorach: Mobility, Industrial Technology, Consumer Goods oraz Energy and Building Technology. Jako wiodące przedsiębiorstwo IoT, firma oferuje innowacyjne rozwiązania dla inteligentnych domów, Przemysłu 4.0 i zintegrowanej w sieci mobilności. Bosch dąży do tego, aby mobilność była zrównoważona, bezpieczna i fascynująca. Wykorzystuje swoją wiedzę w zakresie czujników, oprogramowania i usług, a także własną chmurę IoT, aby oferować klientom połączone rozwiązania z jednego źródła. Strategicznym celem Grupy Bosch jest ułatwianie życia poprzez produkty i rozwiązania, wyposażone w sztuczną inteligencję (AI), albo opracowane lub wyprodukowane z jej pomocą. Bosch tworzy technologię, która jest „bliżej nas”. Grupę reprezentuje spółka Robert Bosch GmbH oraz ok. 470 spółek zależnych i regionalnych w ponad 60 krajach. Z uwzględnieniem dystrybutorów i partnerów serwisowych, Bosch prowadzi sprzedaż, produkcję i działalność badawczo-rozwojową niemal we wszystkich krajach świata. Podstawą rozwoju przedsiębiorstwa jest innowacyjność. Firma zatrudnia około 90 000 pracowników w działach badań i rozwoju w 136 ośrodkach R&D na całym świecie, w tym ponad 48 000 ekspertów IT.

Więcej imformacji: www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPress

pobierz

Wciąż czegoś szukasz?