100 lat doświadczenia
Pierwszy warsztat partnerski
Max Eisenmann & Co. z siedzibą w Hamburgu stał się w 1921 r. pierwszym oficjalnym warsztatem montażowo-naprawczym spółki Robert Bosch AG, dając początek nie tylko nowej usłudze Bosch, ale i historii globalnego sukcesu. Robert Bosch, założyciel firmy, wcześnie dostrzegł potrzebę stworzenia sieci zrzeszającej warsztaty. Wraz ze wzrostem liczby użytkowników samochodów, rósł również popyt na specjalistyczną wiedzę. Bosch Service to obecnie największa na świecie sieć niezależnych warsztatów, zrzeszająca blisko 15 000 serwisów w 150 krajach.
100 lat współpracy jako siła napędowa na rynku globalnym
Jako członkowie globalnej sieci Bosch Service, warsztaty otrzymują wsparcie w postaci dostępu do najnowocześniejszego sprzętu do diagnostyki, efektywnej logistyki części zamiennych i działań marketingowych. Dzięki usługom informacyjnym i konsultingowym, a także najnowocześniejszej technice diagnostycznej Bosch, serwisy obsługują kompleksowo auta wszystkich marek. Połączenie szerokiego asortymentu oryginalnych części Bosch z wiedzą zdobytą w czasie renomowanych szkoleń w Centrum Szkoleniowym Bosch, pozwala oferować klientom usługi najwyższej jakości.
100 lat zaufania klientów gwarancją stabilności
Jakość usług świadczonych przez sieć Bosch wynika z programu Bosch Service Excellence, który opiera się na regularnych audytach weryfikujących zarządzanie procesami serwisowymi, procesem obsługi klienta oraz na wsparciu w zarządzaniu jakością. Warsztaty Bosch Service regularnie zajmują czołowe pozycje w ankietach satysfakcji klientów i niezależnych testach, uzyskując w ocenach klientów średnią 4,4 gwiazdek na 5 możliwych.
Intensywne badania jako klucz do sukcesu na następne 100 lat
Bosch zatrudnia ponad 72 000 osób w obszarze badań i rozwoju, a w 2019 r. zainwestował w ten segment 6,1 mld euro. Dzięki 4202 zgłoszeniom patentowym w 2019 roku, Bosch jest jednym z głównych motorów innowacji w dziedzinie mobilności, co przynosi korzyści warsztatom sieci Bosch Service i ich klientom. „Coraz więcej samochodów wyposażona jest w nowoczesne układy napędowe, zaawansowane systemy bezpieczeństwa, czy systemy informacyjno-rozrywkowe” - mówi Paweł Hańczewski, dyrektor handlowy działu części samochodowych i wyposażenia warsztatowego Bosch. „Oznacza to również nowe wyzwania dla warsztatów. Bosch jest w stanie sprostać rosnącym wymaganiom klientów i zagwarantować, że użytkownicy samochodów będą mieli w warsztatach Bosch Service zawsze kompetentnego partnera w zakresie usług i napraw” – dodaje Hańczewski.
Rozwój przy niezmiennie wysokiej jakości usług - taki jest cel
100 lat po otwarciu pierwszego warsztatu serwisy sieci Bosch Service są liderami na rynku niezależnych serwisów jako nowocześni dostawcy kompleksowych usług. Bosch świętuje ten sukces z optymistycznym spojrzeniem w przyszłość. Celem jest wzmacnianie relacji pomiędzy klientem i serwisem w oparciu o rozwiązania cyfrowe oraz inteligentne wykorzystanie danych – tak, aby również w przyszłości pozostać niezawodnym i innowacyjnym partnerem w dziedzinie mobilności na całym świecie.
30 lat Bosch Service w Polsce
W 2021 roku warsztaty Bosch w Polsce obchodzą podwójny jubileusz. Oprócz międzynarodowej 100. rocznicy, z dumą celebrowane jest także 30-lecie sieci Bosch Service w Polsce, do której należy ponad 400 serwisów samochodowych. Zarówno w latach 90-tych, kiedy powstawały pierwsze polskie serwisy Bosch, jak i współcześnie – nadrzędnymi wartościami są dbałość o satysfakcję klienta i wysoką jakość oferowanych usług, także w zakresie serwisu aut na gwarancji.
Przynależność do sieci Bosch Service przynosi warsztatom wiele korzyści, jak np. rozpoznawalną markę czy spójną komunikację marketingową. Oprócz aspektów promocyjnych warte uwagi są także analizy biznesowe, wspierające serwisy w rozwoju.
„Zarządzanie współczesnym serwisem to zarządzanie poprzez system informatyczny i wskaźniki serwisowe pozwalające na monitorowanie wydajności pracy serwisów, rentowności poszczególnych usług, grup klientów, pojazdów itp.” – mówi Robert Dzierżanowski, kierownik ds. rozwoju koncepcji serwisowych Bosch. „Dostęp do wiedzy, w tym wytycznych do optymalizacji procesów warsztatowych, a także ścisła współpraca pomiędzy firmą Bosch, a warsztatem przekłada się na poprawę kondycji finansowej serwisu” – dodaje Dzierżanowski.
Kluczem do sukcesu w Bosch Service jest efekt synergii uzyskany przez optymalne połączenie indywidualności warsztatu (serwisy są samodzielne pod względem prawnym i finansowym, zachowują swoją tożsamość) z jego współpracy z siecią Bosch. Istotne jest przy tym partnerstwo i zrozumienie potrzeb obu stron, wynikające z wieloletniej tradycji.