Suche

90 lat filtrów paliwa Bosch

Łukasz Kałucki

Łukasz Kałucki >

X

Dzisiejsza oferta filtrów Bosch obejmuje ponad 95 procent rynku samochodów osobowych w Europie

  • Już w 1930 roku pierwszy filtr paliwa Bosch chronił elementy układu wtryskowego
  • Od 1936 roku specjalny papier filtracyjny zmniejsza zakres przeglądów technicznych
  • W dzisiejszych czasach filtry Bosch chronią zarówno silnik, jak i pasażerów wewnątrz samochodu

Na początku ubiegłego wieku zanieczyszczenia zawarte w paliwie powodowały wiele awarii silnika. Bosch rozwiązał ten problem w 1930 roku za pomocą filtrów paliwa, które chroniły przed zanieczyszczeniami układy wtryskowe w silnikach Diesla, a później także w silnikach benzynowych. Chociaż filtr paliwa Bosch, użyty po raz pierwszy 90 lat temu, był już dość skuteczny, musiał być relatywnie często czyszczony. Kilka lat później firma Bosch znalazła rozwiązanie również tego problemu i w 1936 roku zastosowała po raz pierwszy specjalny papier jako medium filtracyjne. Materiał ten został poprawiony oraz zmodyfikowany i jest do dziś nadal używany, ze względu na swoją wysoką skuteczność oczyszczania.

Dzięki wysokim kompetencjom w dziedzinie układów wtryskowych i filtracji, inżynierowie firmy Bosch znaleźli również rozwiązania innych trudnych problemów związanych z technologiami silników. Na przykład w 1998 roku na rynek trafił filtr oleju napędowego Bosch z separatorem wody, przeznaczony do silników z wtryskiem Common Rail. W 2001 roku został opracowany specjalny filtr benzyny do montażu w zbiorniku paliwa, a w 2009 roku filtr do silników z wtryskiem Common Rail na biodiesel. Filtry paliwa niezawodnie oddzielają zanieczyszczenia i wodę od paliwa, i przyczyniają się do uzyskiwania optymalnej sprawności silnika. Wysokiej jakości materiały, dokładne przetwarzanie i rygorystyczna kontrola zapewniają, że filtry przeznaczone na rynek części zamiennych spełniają te same standardy, co filtry na pierwszy montaż.

Filtry dla przyszłej mobilności

Napędy hybrydowe, elektryczne lub z ogniwami paliwowymi również potrzebują tych niepozornych, ciężko pracujących w komorze silnika podzespołów. Niezależnie od przyszłego rodzaju napędu, takie pojazdy potrzebują czystego paliwa, powietrza, wody lub oleju – jako chłodziwa lub środka smarnego do akumulatorów i silników. Dlatego, aby zapewnić sprawny napęd i duże przebiegi, filtry pozostaną niezbędne, nawet w przyszłości. Ponadto filtry kabinowe będą nadal zapewniać czyste powietrze w przestrzeni pasażerskiej.

Bosch oferuje gamę filtrów pokrywających w ponad 95 procentach rynek samochodów osobowych w Europie. W plebiscycie czytelników niemieckiego magazynu „auto motor und sport” Bosch został w 2019 roku po raz 14 z rzędu wybrany „Najlepszą marką” w kategorii Filtry.

Grupa Bosch jest wiodącym globalnym dostawcą technologii i usług. Zatrudnia około 403 000 pracowników na całym świecie (wg danych na 31.12.2019). Według wstępnych danych finansowych, w 2019 roku spółka wygenerowała obrót w wysokości 77,9 miliarda euro. Firma prowadzi działalność w czterech sektorach: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods oraz Energy and Building Technology.

W Polsce Grupa Bosch jest obecna od roku 1992. Reprezentują ją cztery spółki: Robert Bosch Sp. z o.o.; Bosch Rexroth Sp. z o.o.; BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Sp. z o.o.; i sia Abrasives Sp. z o.o. Bosch prowadzi w Polsce działalność w pięciu lokalizacjach: Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Rzeszowie i Goleniowie i zatrudnia ponad 7 400 pracowników (zgodnie ze stanem na 31.12.2018). W 2018 roku Grupa Bosch w Polsce wygenerowała obrót w wysokości 5,4 mld złotych. Grupa Bosch jest wiodącym globalnym dostawcą technologii i usług. Zatrudnia około 410 000 pracowników na całym świecie (wg danych na 31.12.2018). W 2018 roku spółka wygenerowała obrót w wysokości 78,5 miliarda euro. Firma prowadzi działalność w czterech sektorach: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods oraz Energy and Building Technology. Jako wiodące przedsiębiorstwo IoT, Bosch oferuje innowacyjne rozwiązania dla inteligentnych domów (Smart Homes), inteligentnych miast (Smart Cities) oraz zintegrowanej w sieci mobilności i zintegrowanego przemysłu. Wykorzystując swoje doświadczenie w technologii sensorów, oprogramowaniu i usługach, a także własną chmurę obliczeniową, Bosch oferuje swoim klientom zintegrowane rozwiązania z jednego źródła. Strategicznym celem Grupy Bosch jest dostarczanie rozwiązań dla świata zintegrowanego w internecie. Innowacyjne produkty i usługi Bosch poprawiają jakość życia, jednocześnie budząc entuzjazm użytkowników. Bosch tworzy technologię, która jest „bliżej nas” Grupę Bosch reprezentuje spółka Robert Bosch GmbH oraz ok. 460 spółek zależnych i regionalnych w ponad 60 krajach. Z uwzględnieniem dystrybutorów i partnerów serwisowych, Bosch prowadzi sprzedaż i produkcję, działalność badawczo-rozwojową i sprzedaż niemal we wszystkich krajach świata. Podstawą przyszłego wzrostu przedsiębiorstwa jest innowacyjność. Bosch zatrudnia 68 700 pracowników w działach badań i rozwoju w 130 ośrodkach R&D na całym świecie.

Wciąż czegoś szukasz?