Suche

Informacje prasowe #Mobilność
udostepnij

90 lat filtrów paliwa Bosch

Dzisiejsza oferta filtrów Bosch obejmuje ponad 95 procent rynku samochodów osobowych w Europie

  • Już w 1930 roku pierwszy filtr paliwa Bosch chronił elementy układu wtryskowego
  • Od 1936 roku specjalny papier filtracyjny zmniejsza zakres przeglądów technicznych
  • W dzisiejszych czasach filtry Bosch chronią zarówno silnik, jak i pasażerów wewnątrz samochodu
Łukasz Kałucki

Łukasz Kałucki >

X

Na początku ubiegłego wieku zanieczyszczenia zawarte w paliwie powodowały wiele awarii silnika. Bosch rozwiązał ten problem w 1930 roku za pomocą filtrów paliwa, które chroniły przed zanieczyszczeniami układy wtryskowe w silnikach Diesla, a później także w silnikach benzynowych. Chociaż filtr paliwa Bosch, użyty po raz pierwszy 90 lat temu, był już dość skuteczny, musiał być relatywnie często czyszczony. Kilka lat później firma Bosch znalazła rozwiązanie również tego problemu i w 1936 roku zastosowała po raz pierwszy specjalny papier jako medium filtracyjne. Materiał ten został poprawiony oraz zmodyfikowany i jest do dziś nadal używany, ze względu na swoją wysoką skuteczność oczyszczania.

Dzięki wysokim kompetencjom w dziedzinie układów wtryskowych i filtracji, inżynierowie firmy Bosch znaleźli również rozwiązania innych trudnych problemów związanych z technologiami silników. Na przykład w 1998 roku na rynek trafił filtr oleju napędowego Bosch z separatorem wody, przeznaczony do silników z wtryskiem Common Rail. W 2001 roku został opracowany specjalny filtr benzyny do montażu w zbiorniku paliwa, a w 2009 roku filtr do silników z wtryskiem Common Rail na biodiesel. Filtry paliwa niezawodnie oddzielają zanieczyszczenia i wodę od paliwa, i przyczyniają się do uzyskiwania optymalnej sprawności silnika. Wysokiej jakości materiały, dokładne przetwarzanie i rygorystyczna kontrola zapewniają, że filtry przeznaczone na rynek części zamiennych spełniają te same standardy, co filtry na pierwszy montaż.

Filtry dla przyszłej mobilności

Napędy hybrydowe, elektryczne lub z ogniwami paliwowymi również potrzebują tych niepozornych, ciężko pracujących w komorze silnika podzespołów. Niezależnie od przyszłego rodzaju napędu, takie pojazdy potrzebują czystego paliwa, powietrza, wody lub oleju – jako chłodziwa lub środka smarnego do akumulatorów i silników. Dlatego, aby zapewnić sprawny napęd i duże przebiegi, filtry pozostaną niezbędne, nawet w przyszłości. Ponadto filtry kabinowe będą nadal zapewniać czyste powietrze w przestrzeni pasażerskiej.

Bosch oferuje gamę filtrów pokrywających w ponad 95 procentach rynek samochodów osobowych w Europie. W plebiscycie czytelników niemieckiego magazynu „auto motor und sport” Bosch został w 2019 roku po raz 14 z rzędu wybrany „Najlepszą marką” w kategorii Filtry.

W Polsce Grupa Bosch jest obecna od 1992 roku. Reprezentują ją cztery spółki: Robert Bosch; Bosch Rexroth; BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego i sia Abrasives Polska. Bosch prowadzi w Polsce działalność w pięciu lokalizacjach: Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Rzeszowie i Goleniowie i zatrudnia 9 580 pracowników (zgodnie ze stanem na 31.12.2023). W 2023 roku Grupa Bosch w Polsce wygenerowała obrót ze sprzedaży na rynku krajowym w wysokości 8 mld zł (zgodnie ze wstępnymi wynikami finansowymi, luty 2024). Firma od lat jest doceniania w niezależnych rankingach i nagradzana wyróżnieniami w Polsce za swoją wyjątkową kulturę korporacyjną, warunki pracy i możliwości rozwoju, jakie oferuje pracownikom.

Więcej: www.bosch.pl, www.bosch-prasa.pl, www.facebook.com/BoschPolska

Grupa Bosch jest wiodącym globalnym dostawcą technologii i usług. Zatrudnia około 427 600 pracowników na całym świecie (na dzień 31.12.2023). W 2023 roku firma wygenerowała na świecie obrót w wysokości 91,6 mld euro (zgodnie ze wstępnymi wynikami finansowymi, luty 2024). Bosch prowadzi działalność w czterech sektorach: Mobility, Industrial Technology, Consumer Goods oraz Energy and Building Technology. Jako wiodące przedsiębiorstwo IoT, firma oferuje innowacyjne rozwiązania dla inteligentnych domów, Przemysłu 4.0 i zintegrowanej w sieci mobilności. Bosch dąży do tego, aby mobilność była zrównoważona, bezpieczna i fascynująca. Wykorzystuje swoją wiedzę w zakresie czujników, oprogramowania i usług, a także własną chmurę IoT, aby oferować klientom połączone rozwiązania z jednego źródła. Strategicznym celem Grupy Bosch jest ułatwianie życia poprzez produkty i rozwiązania, wyposażone w sztuczną inteligencję (AI), albo opracowane lub wyprodukowane z jej pomocą. Bosch tworzy technologię, która jest „bliżej nas”. Grupę reprezentuje spółka Robert Bosch GmbH oraz ok. 470 spółek zależnych i regionalnych w ponad 60 krajach. Z uwzględnieniem dystrybutorów i partnerów serwisowych, Bosch prowadzi sprzedaż, produkcję i działalność badawczo-rozwojową niemal we wszystkich krajach świata. Podstawą rozwoju przedsiębiorstwa jest innowacyjność. Firma zatrudnia około 90 000 pracowników w działach badań i rozwoju w 136 ośrodkach R&D na całym świecie, w tym ponad 48 000 ekspertów IT.

Więcej imformacji: www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPress

pobierz

Wciąż czegoś szukasz?