Suche

Informacje prasowe
udostepnij

Dzięki rozwiązaniom Bosch motocykle i pojazdy sportowe są gotowe na wyzwania przyszłości

Targi EICMA 2019

  • Wyświetlacz nowej generacji: większy ekran i mniejsza ramka dla lepszej czytelności
  • Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy: bezpieczniej i bardziej komfortowo
  • Układ napędowy: najnowsza technologia zmniejszająca emisje
Łukasz Kałucki

Łukasz Kałucki >

X

Bosch prezentuje na targach EICMA 2019 szereg innowacyjnych rozwiązań, dzięki którym jazda motocyklem i sportowym pojazdem stanie się ekscytująca, bezpieczna i wolna od emisji, na ile to tylko możliwe. I to bez pogarszania przyjemności z jazdy. Stoisko Bosch o numerze G55 znajduje się w hali 13.

Łączność sieciowa: kolejny krok w ewolucji bezpieczeństwa jazdy

Bosch łączy pojazdy dwukołowe i sportowe zarówno wewnętrznie, jak i ze światem zewnętrznym. Inteligentne, podłączone do sieci systemy pokładowe pomagają kierowcy i zwiększają bezpieczeństwo. Dzięki sieciowym rozwiązaniom Bosch kierowcy nie muszą już rezygnować z dostępu do cyfrowej informacji i rozrywki podczas jazdy.

Zintegrowane systemy informacji i komunikacji: Na targach EICMA 2019 Bosch przedstawia po raz pierwszy nową generację zintegrowanych systemów informacji i komunikacji. System wyróżnia się wielkością zoptymalizowanego wyświetlacza TFT (6,5” bez ramki). Dzięki lepszemu wypełnieniu obudowy, ekran stał się większy w stosunku do wymiarów zewnętrznych. Ta nowa, pozbawiona spoin konstrukcja pozwala stosować mniejszą obudowę, co prowadzi do większej elastyczności przy montażu w różnych modelach motocykli. Zintegrowany system informacji i komunikacji Bosch łączy w jednym urządzeniu tradycyjny zestaw wskaźników z szeroką gamą funkcji informacyjno-rozrywkowych. Powłoka antyrefleksyjna poprawia czytelność krystalicznego wyświetlacza w każdych warunkach pogodowych. Nawet w deszczu, czy przy bezpośrednim oświetleniu promieniami słońca lub w ciemnościach, kolory są wyraźne, a kontrast jest wysoki.

Integracja ze smartfonem mySPIN: mySPIN umożliwia kierowcom przekazywanie zawartości smartfona na wyświetlaczu motocykla, skutera lub pojazdu sportowego. To rozwiązanie jest dostępne jako otwarta platforma z szeroką gamą opcji dla wszystkich producentów pojazdów. System jest łatwy w użyciu. Gdy tylko smartfon zostanie podłączony do pojazdu za pośrednictwem sieci Wi-Fi, Bluetooth lub USB, różne aplikacje są natychmiast dostępne na ekranie.

Bezpieczeństwo: na drodze do bezwypadkowej jazdy motocyklem

Jako wiodący na świecie dostawca systemów bezpieczeństwa do motocykli, Bosch znacznie zwiększył już bezpieczeństwo jazdy jednośladami dzięki takim systemom jak ABS i MSC. Teraz firma idzie o krok dalej tworząc zaawansowane systemy wspomagania oparte na czujnikach. Zgodnie z analizami badań wypadków wykonanymi przez Boscha, systemy radarowe mogłyby zapobiegać co siódmemu wypadkowi motocyklowemu. Elektroniczni asystenci są bowiem zawsze czujni, a w nagłych sytuacjach reagują szybciej niż człowiek.

System stabilizacji toru jazdy motocykla (MSC): System MSC Bosch zwiększa bezpieczeństwo motocyklistów od 2013 roku. MSC pomaga kierowcom w krytycznych sytuacjach pochylenia podczas hamowania na zakrętach. Może to poprawić zarówno stabilność jazdy jak i skuteczność hamowania. Po raz pierwszy system Bosch MSC został zainstalowany w elektrycznym motocyklu Zero SR/F.

Półaktywne systemy regulacji tłumienia w pojazdach sportowych: Półaktywne systemy regulacji tłumienia w pojazdach sportowych zwiększają bezpieczeństwo, komfort i dynamikę jazdy. Pojazdy z tym systemem są wyposażone w kilka czujników, które służą do ciągłego monitorowania stanu jezdni i w ten sposób pozwalają wprowadzać zmiany niemal natychmiast. Czujniki umożliwiają systemowi także zwiększenie stabilności podczas jazdy w terenie. Kierowca może naciśnięciem jednego przycisku wybrać ustawienie tłumienia i dostosować zawieszenie do własnych preferencji. Półaktywny system steruje siłownikami w amortyzatorach, aby zmniejszyć wibracje i poprawić nie tylko stabilność pojazdu, ale także komfort jazdy.

Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy: Bazujące na czujnikach systemy wspomagania Bosch zwiększają bezpieczeństwo i komfort motocyklistów, bez ograniczania przyjemności z jazdy. Obejmują adaptacyjny tempomat (ACC), ostrzeżenie przed kolizją i wykrywanie martwego pola. Systemy są oparte na kombinacji czujników radarowych, układu hamulcowego, układu sterowania silnika oraz interfejsu HMI (interfejs człowiek-maszyna). Radar działa jako organ sensoryczny, który dostarcza obraz otoczenia pojazdu. Producenci motocykli Ducati i KTM włączą nowe systemy wspomagania kierowcy Bosch do palety modeli już w 2020 roku. Od roku 2021 systemy zostaną również wprowadzone do seryjnych modeli Kawasaki.

Układy napędowe: najnowsza technologia zmniejszająca emisje

Bosch opracowuje wysoce wydajne rozwiązania układu napędowego, aby pomóc producentom pojazdów obniżyć wielkości emisji i przyczynić się do poprawy jakości powietrza. Lekkie pojazdy elektryczne z technologią Bosch już dziś wkraczają na rynek. Oprócz cichej pracy, ich zaawansowana technika oraz świetna dynamika zapewniają maksymalną przyjemność z jazdy.

Rozwiązania systemowe dla lekkich pojazdów elektrycznych: Bosch prezentuje na targach EICMA 2019 dwa innowacyjne rozwiązania systemowe dla lekkich pojazdów elektrycznych: uproszczony układ napędowy tzw. Drive System oraz kompleksowy układ zintegrowany. Układ Drive System składa się z elektrycznej jednostki napędowej i odpowiedniego sterownika. Komponenty są tak dobrane, aby zapewnić efektywne wrażenia z jazdy oraz łatwą integrację w różnych pojazdach. Ponadto umożliwia realizację przez klienta różnych funkcji sieciowych. Układ można elastycznie stosować w różnych klasach lekkich pojazdów elektrycznych, dzięki czemu możliwe jest idealne dopasowanie do wymagań producentów przy niewielkich nakładach. Układ zintegrowany jest prezentowany na EICMA 2019 w Nuuk Urban.

Systemy zarządzania silnikiem: Systemy Bosch do zarządzania silnikiem mogą pomóc producentowi jednośladów spełnić przyszłe wymogi dotyczące emisji, takie jak Euro 5 i BS 6 (Bharat etap 6), w tym OBD l/ll. W połączeniu z najnowszą technologią czujników, systemy zarządzania silnikiem osiągnęły znaczny wzrost efektywności w porównaniu do tradycyjnego gaźnika.

Tags: EICMA

W Polsce Grupa Bosch jest obecna od 1992 roku. Reprezentują ją cztery spółki: Robert Bosch; Bosch Rexroth; BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego i sia Abrasives Polska. Bosch prowadzi w Polsce działalność w pięciu lokalizacjach: Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Rzeszowie i Goleniowie i zatrudnia 9 580 pracowników (zgodnie ze stanem na 31.12.2023). W 2023 roku Grupa Bosch w Polsce wygenerowała obrót ze sprzedaży na rynku krajowym w wysokości 8 mld zł (zgodnie ze wstępnymi wynikami finansowymi, luty 2024). Firma od lat jest doceniania w niezależnych rankingach i nagradzana wyróżnieniami w Polsce za swoją wyjątkową kulturę korporacyjną, warunki pracy i możliwości rozwoju, jakie oferuje pracownikom.

Więcej: www.bosch.pl, www.bosch-prasa.pl, www.facebook.com/BoschPolska

Grupa Bosch jest wiodącym globalnym dostawcą technologii i usług. Zatrudnia około 427 600 pracowników na całym świecie (na dzień 31.12.2023). W 2023 roku firma wygenerowała na świecie obrót w wysokości 91,6 mld euro (zgodnie ze wstępnymi wynikami finansowymi, luty 2024). Bosch prowadzi działalność w czterech sektorach: Mobility, Industrial Technology, Consumer Goods oraz Energy and Building Technology. Jako wiodące przedsiębiorstwo IoT, firma oferuje innowacyjne rozwiązania dla inteligentnych domów, Przemysłu 4.0 i zintegrowanej w sieci mobilności. Bosch dąży do tego, aby mobilność była zrównoważona, bezpieczna i fascynująca. Wykorzystuje swoją wiedzę w zakresie czujników, oprogramowania i usług, a także własną chmurę IoT, aby oferować klientom połączone rozwiązania z jednego źródła. Strategicznym celem Grupy Bosch jest ułatwianie życia poprzez produkty i rozwiązania, wyposażone w sztuczną inteligencję (AI), albo opracowane lub wyprodukowane z jej pomocą. Bosch tworzy technologię, która jest „bliżej nas”. Grupę reprezentuje spółka Robert Bosch GmbH oraz ok. 470 spółek zależnych i regionalnych w ponad 60 krajach. Z uwzględnieniem dystrybutorów i partnerów serwisowych, Bosch prowadzi sprzedaż, produkcję i działalność badawczo-rozwojową niemal we wszystkich krajach świata. Podstawą rozwoju przedsiębiorstwa jest innowacyjność. Firma zatrudnia około 90 000 pracowników w działach badań i rozwoju w 136 ośrodkach R&D na całym świecie, w tym ponad 48 000 ekspertów IT.

Więcej imformacji: www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPress

pobierz

Wciąż czegoś szukasz?